onsdag 2 november 2011

Lo's dag i mat

Om någon är nyfiken på hur Lo äter om dagarna är detta ett litet inlägg till er och ja till mig, för det är ganska roligt faktiskt att se det i foton. Detta är vad hon har fått i sig idag. Men ja, varje dag är inte densamma. Jag älskar verkligen att stå och fixa och trixa ihop goda små rätter till henne i köket så oftast är det inte samma saker som serveras under samma vecka. Så kul att se hennes reaktion på det man lagar, om det blir godkänt eller ej. Idag var en lyckad dag, all mat slank ner snabbt som bara den ♥





Frukost
Turkisk yoghurt som jag rörde ihop med ner mossad banan och
på toppen hade jag lite frysta (upp tinade) hallon. Lo älskar turkisk
yoghurt och äter den egentligen helt som den är, men ibland är det ju
roligt att variera lite. Ibland har jag blåbär i, eller banan & lite kanel tex

Lunch
Couscousen som blev kvar från gårdagens middag med..
en grönsaksgryta som jag bara slängde ihop, ja först kokade j
ag
broccoli, små majs-stavar och rödpaprika. Sen blandade jag i
dem i tomat såsen (ekologiska krossade tomater på burk som jag
passerade) med lite färsk oregano, peppar, och ja pyttelite örtsalt..

..och lite keso till!

Mellanmål
Lo älskar frukt så idag blev det lite fruktsallad

Middag
Rörde ihop lite utav det som fanns i kylskåpet
Tex zuccini, spenat, ost, samt kidney & cannelonibönor
( enda kryddan i var färsk oregano och den underbara
curryn som vi köpte med oss
rån England) ! Första
gången som jag har gjort vego-plättar
utav något slag

Här är ett foto på min mat, Lo's var alldeles
ihop mossad och
inte alls lika fin att fota hehe ;)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar