fredag 4 november 2011

Bokklubbsträff

Ja som jag kanske skrivit förut så har vi en bokklubb tillsammans med våran gamla föräldragrupp. Vi står inskrivna som studerade på stockholmsuniversitet och får via dem alla böcker i slutet av terminen vår gratis. Det är bara böcker som handlar om bebisar/barn/föräldraskap, inget annat. Vi får ses vart vi vill när vi har träffarna, oftast ses vi då hemma hos någon utav oss 6. I vår grupp är det med mig 4 mammor och sedan med Jonathan 2 stycken pappor. Och ja barn 5 st. Man måste vara minst 4 st i en bokcirkel för att det ska räknas, och så får aldrig personen som håller i cirkeln vara frånvarande (vilken hon har varit nu tyvärr då hela hennes familj som vår också varit dunder förkylda) liksom. Idag ska vi hem till henne, och det är ju så skönt att hon bara bor 10 minuter gåendes hemifrån oss. Alla bor i vårt område så lätt att spontan ses också för tex härliga promenader! Nej nu måste jag faktiskt sätta i fart med att läsa typ 100 sidor som jag inte hunnit läsa ännu, och nej denna gång har jag faktiskt inte dragit upp det i sista minuten utan vi har varit så förkylda och man har haft noll ork i kropp och sinne, så det sista man tänkt på var att läsa oändligt långa sidor om barnuppfostringsmetoder som gått/går fel.





Titta föresten. Idag ska jag bane mig våga utanför dörren med lite eyeliner.
Börjar känna lusten att sminka mig ibland komma krypandes tillbaka nu, haha

0 kommentarer:

Skicka en kommentar