fredag 7 oktober 2011

Autumn day

Vilken underbar Fredag, ja en heldag blev det tillsammans med min vän Sandra & hennes Saga. Vi möttes redan vid 10 i morse och promenerade i ca 2 timmar. Genom skogsområden och ner till vattnet. Det blåste storm och var av och till svinkallt, men så uppfriskande och höstligt vackert! Efter ett tag blev Lo & Sagas näsor illröda och Sandra föreslog att vi skulle gå hem till henne och ta en latte medan de små kunde krypa av sig lite. Super fin ide tyckte jag och hängde glatt på! Väl där hemma hos dem så lekte Lo & Saga för fullt och detta var nog faktiskt första gången de verkligen lekte med varandra, de både jagade varandra (eller nja mest Saga haha) och pratade för fullt. Åkte leksaksbil gjorde Lo medan Saga puttade på, ursött!

Nu sitter man här och känner av lite träningsvärk i rumpan, men en positiv känsla! För tusan här ska det förbrännas kalorier! När jag kom hem så vägde jag mig, vågen visade 85.6 (vägde i går 86) så något har ju hänt. Eller som min pojkvän säger så skiljer det sig ju åt ibland beroende hur mycket vätska man har i kroppen sin. I alla fall så känns det bra att se resultat så pass snabbt, bara 1 månad sen jag satte igång på riktigt. För jag har alltid känt att jag velat vänta till Lo blir 1 år innan jag kör igång hårt liksom. Trots att jag äter (men mycket nyttigare och mindre) så märker man av att bröstmjölken tar stryck, det kommer inte alls ett bra flöde längre. Hade ju tänkt amma Lo tills hon blev 2 år, men nu känns det ganska okej att avvänja henne så att hon kanske helt slutat amma runt 1 ½ år. Nu handlar det inte längre om att hon är hungrig egentligen utan mest vill ha bröstet för närheten.


I alla fall, en toppen Fredag har det varit! Tack fina Sandra & sötnosen Saga för idag! 







1 kommentarer:

Jannika, mamma till Jillian sa...

har itne ens ett barnsäkert lås:( Du du vill itne komma på lunch hos mig i nästa vecka?:)

Skicka en kommentar