torsdag 28 juli 2011

Lekträff & Punka

I går träffade vi upp Tova & Elliot i Vasaparken för en lekträff. Vi hade väldans tur med vädret, trots att det som sagt är lite väl varmt för min smak (höll på att smälta bort) liksom. Men trots värmen begav vi oss ut, in till stan. Innan vi träffade upp dem svängde vi dock förbi kära Mellquist och köpte med sig lite välbehövligt kaffe. Det blev en mycket fin dag, och de små fick leka av sig lite i parken (eller ja mestadels Elliot då Lo inte kan gå än. Dock fick hon gunga, vilket uppskattades) med alla andra små barn och bebisar. Gud så mycket folk det är där alltså, det är galet! Kö till att gunga, usch haha. Vet inte hur länge vi var där, men sen bestämde vi oss i alla fall för att ta en promenad genom Vasastan/stan innan vi skulle skiljas åt och åka hem. Men tji fick jag! Som upptäckte att ena bakdäcket på våran barnvagn fått en allvarlig punka! Gah! Så jag fick ringa pojkvännen som var hemma och be honom söka upp och ringa närmaste cykelaffär åt mig. Det ordnade sig i alla fall, men jag fick släpa (haltade gjorde jag också då man haft/har av och till problem med min högra fot) en tung barnvagn med punka (däcket var nära att falla av, ja så pass var det!) ända fram till cykelaffären med en trött och gnällig Lo. Inte kul, inte kul! Väl där fixade han alla däcken för samma summa 130 kr, och när man gick därifrån var man faktiskt överlycklig över att kunna köra barnvagnen normalt igen, och den kändes ärlig talat som ny. Snällt att han pumpade i luft i alla fyra däcken, det behövdes verkligen!

Efter hela den händelsen kände jag mig inte precis sugen på att åka hem och ställa mig framför spisen och laga en purjolök/potatis soppa. Så jag promenerade förbi min mamma som bor på samma gata där cykelaffären låg. Och där stannade vi ända fram tills så sent som 19:00. Lo somnade som en stock när vi sedan begav oss hemåt..





Tova Lo Elliot ♥

0 kommentarer:

Skicka en kommentar