söndag 5 juni 2011

Jag hade nästan glömt..

..att Lo blir hela 9 Månader idag! Det betyder att om bara 1 Månad så har hon varit utanför min mage lika länge som inne. Tänka sig. Återigen, är det så här fort det första levnadsåret passerar!? Det är sjukt, ja sjukt är rätta ordet. Jag kan inte förstå att vi snart ska fira Lo's 1års dag! Lilla tösen börjar som sagt bli stor. Innan man vet ordet av så har väl hon flyttat hemifrån. Man får verkligen försöka att njuta av varje lilla (stora) ögonblick, ja av varje dag! Grattis L på 9 Månaders dagen! Vi älskar dig så att det inte finns ord till att beskriva hur mycket! Du är helt enkelt bäst!




En liten nio månaders update

♥ Lo klappar händerna. Men mest för sig själv haha! Vinka har hon kunnat ett bra tag nu, och det gör hon flera gånger om dagen till mig och pappa, samt andra personer som kommer eller går.

♥ Leker tittut (sedan 2 veckor tillbaka), och oftast är det hon som börjar. Tex så brukar hon hålla upp sin filt i barnvagnen så man inte ser hennes ansikte. Sen drar hon snabbt ner filten och väntar på att man ska säga -Tittut - eller- -Peekaboo! Hur sött som helst!

♥ Nyaste saken är att hon ska "tappa" allt. Och då menar jag allt! Både för oss och sig själv. Hon älskar verkligen att "tappa" saker, ja så mycket att hon kan sitta för sig själv på golvet och släppa taget om saker och börja as garva!

♥ Blir ruskigt arg & ledsen om man tar ifrån henne något som hon har. Det spelar ingen roll vad hon har, men direkt när man tar saken blir hon jätte upprörd.

♥ Matar mig. Inte med mat, utan med pusselbitar tex. Haha!

♥ Ålar runt i cirklar, och bakåt. Men inte framåt än. Vem vet kanske hoppar hon över krypandet och börjar gå direkt som jag gjorde? (Jag gick vid 10 Månader utan stöd)

♥ "Pratar" mer! Dadada är ett ord som ofta sägs tex.

♥ Har blivit mycket rädd för saker och ting. Några super läskiga saker är tex, bollar, leksaks djur som ser för verklighetstrogna ut, och en sak som jag gjorde här om dagen som hon blev livrädd för, att blåsa på ett grässtrå. När Lo blir rädd tittar hon på mig och tar tag i min hand, ibland för hon också min hand mot föremålet som hon upplever vara hotfullt och läskigt.

♥ Säkert denna separationsångest som fortfarande spökar. Vissa dagar går det inte ens att lämna rummet utan att hon gallskriker som en tok!

♥ Inga tänder syns ännu, fast det tror jag kommer dröja ett tag till då både jag & pojkvännen fick våra första tänder ganska sent.

1 kommentarer:

Caroline och Juni sa...

Jag känner verkligen igen det mesta du skriver om Lo, Juni gör precis likadant :D Dadada är ett favoritord.. Ja, visst går tiden fort!!

Skicka en kommentar