söndag 5 juni 2011

6 bloggfria dagar

Ja nästan en hel vecka sedan man sist bloggade. Det går verkligen i perioder det här, ibland har man inte riktigt ork, tid eller lust till att skriva ens ett fåtal rader. Sen har jag börjat känna att det känns lite för privat att dela med mig så mycket utav dagarna tillsammans med Lo. I alla fall på sistone, hon är ju inte längre det där hjälplösa knytet som kunde liggar timmar sovandes i min famn, nej hon är närmare året nu och en helt egen litet individ. Envis, sprallig och helt underbar. På min facebook tex så väljer jag alltid ut specifika personer som kan se se foton på Lo. Jag har alltid känt att man inte vill att vem som helst kan se henne växa upp så här på nätet. Men sen har jag ju bloggat sen innan hon föddes, och har delat med mig om en hel del som rör henne och hennes utveckling. Ja lite dubbelmoral där kanske? Nu i efterhand har jag detta börjat ångra. Pojkvännen min var emot detta med att vissa foton på henne här på bloggen från början. Och vi hade diskutioner om att kanske endast visa foton från när hon sitter med ryggen till, eller suddiga foton tagna från sidan. Det jobbiga är att man ser denna blogg lite som en dagbok som man vill skriva om de fina stunder ifrån sin mammaledighet, foton på Lo och foton från våra dagar tillsammans. Så det jag nu kommit från till är att det kanske är dags att göra bloggen lite mer privat. Typ lösenord och sånt där som många ändå har. Vad tycker ni om det? Och snarare vilka är ni som då vill läsa min blogg och ha lösenordet? Vet att det kan vara svårt att kommentera på min blogg så säger till igen lite längre fram när bloggen ska bli lösen skyddad. De som inte kan kommentera kan ju alltid skicka mig ett mail.








Inte så liten längre..

1 kommentarer:

Lalla sa...

Förstår dig helt, jag har lösenord och känner mig trygg med det. Har handplockat er som kan läsa min dagbok. Främlingar är jag inte intresserad av för de känner inte mig och jag känner inte dem. Sen är det en säkerhetsfråga också så jag tycker du är smart som tänker skydda bloggen mer. Go for it! Puss :)

Skicka en kommentar