måndag 30 maj 2011

Vi gick ut trots allt

Solen tittade ju fram tillslut. Så inte kunde jag & Lo stanna hemma, inomhus. Så trots min onda fot så gick vi ut på en promenad till ett fint grön område med lekpark. Lo fick gunga, inte bara 1 utan 2 gånger. Ena gånger i säkert över 15 minuter. I början skrattade hon, men det avtog efter en stund då det blev mycket mer intressantare att kolla in alla barn som stojade och sprang omkring. Så efter hon gungat klart (1a gången) gick vi och slog oss ner i gräset, en liten bit ifrån lekparken. Hade ingen filt med, då detta inte var planerat (ska påminna mig själv om att alltid ha en filt under barnvagnen, man vet ju aldrig när det behövs liksom), men det dög lika bra att sitta på min jacka och Lo's blåa filt. Och där blev vi sittandes ett tag, vet inte hur länge. Fast sammanlagt så var vi hemifrån i ca 3 ½ timma. Känner av att min näsa har fått lite solkontakt idag, Lo fick dock mestadels sitta i skuggan. Nu är man hemma, och tröttheten börjar komma. Lo ska nattas nu (lite senare än annars, då hon sov i vagnen på vägen hem i ca 30 minuter), övertrött som hon börjar bli. Pojkvännen har fixat iordning henne för natten och går nu omkring och vaggar henne till samma musik som vi de senaste 2-3 månaderna har satt på varje kväll då det börjar bli dags att varva ner. Italiensk klassisk/opera (?) musik. Nej nu måste jag natta Lo som skriker i bakgrunden!





0 kommentarer:

Skicka en kommentar