onsdag 18 maj 2011

Sunshine morning

Solen tittar fram då och då bakom molnen, och jag hoppas så det nästan gör ont att det blir en solig Vårdag. Nu har mitt regnsug stillas utan gårdagens regnoväder, åska och blixtrar. Nu skulle det vara härligt att kunna slänga ut en filt på någon grön äng och njuta av naturen. Bara låta Lo få rulla runt på gräset en stund. Det skulle inte vara helt fel. Idag vågar jag inte riktigt ha någon sådan stund, för vädret är ju tyvärr lite ostabilt och man vågar inte riktigt tro att det ska bli klarblå himmel och sol ännu. Så idag går vi till Öppna Förskolan istället (blev inte att vi gick till öppna i går) , som ligger här runt husknuten. Det är inte en utav mina favorit öppna förskolor direkt, det är ett ganska litet och trist ställe, och deras sångsamlingar är inget att ropa hej åt precis. Men man ser ju bekanta ansikten, mammor och bebisar som man kan umgås med. Och det är ju därför man går dit, för att träffa alla mammorna, och så får ju Lo träffa andra bebisar att jollra med.

Men jag måste också dit till öppna förskolan för att hämta några tomma barnmatsburkar. De säljer ju barnmatsburkar, så det är därför det är helt fullt med burkar under diskhon deras. Och ja som sagt så är det bara att plocka med sig så många man vill ha! Toppen tycker jag och säkerligen alla andra mammor som lagar barnmaten själva.





1 kommentarer:

Malin & Prinsessan sa...

Åh vad skoj! Du får lägga upp en bild sedan om du vill så jag får se premiärtoffsen, hihi :)

Kram!

Skicka en kommentar