torsdag 19 maj 2011

Torsdagmys

Idag är det som Fredag för oss, och så har det varit i över 1 års tid. Ja för att pojkvännen alltid jobbar Sön-Tor. Inatt jobbade han dock så då fick han helt ledig idag. Det betyder 3 lediga dagar tillsammans! En långhelg då vi ska ta det lugnt, eventuellt en liten mysig picknick om vädret tillåter. Ja det är planerna. Idag i detta regnoväder så har vi dock tänkt att gå upp till Öppna Förskolan på sångsamling. Ska bli så himla kul, för det är inte ofta pojkvännen kan följa med då han jobbar. Och denna Öppna Förskola är min favorit, men har alltid stängt på just hans lediga Fredagar. Denna vecka har jag ju tänkt ett flertal gånger att jag & Lo skulle ha gått till Öppna Förskolan och i Tisdags var det ju planerat att vi skulle iväg på Babydagen, fast i stället blev det en promenad då solen tittade fram en stund. Igår tänkte jag att vi äntligen skulle komma iväg men i sista minuten bestämde jag med en annan mamma som bor i närheten att vi skulle ta en promenad och gå iväg till lekparken. Så ja igår var första gången Lo gungade i en sån där blöjgunga, och hon fullständigt älskade det! Hon skrattade för fulla muggar roligt som det var! Tänk att man var i lekparken med sin dotter för första gången och putade henne i en gunga. Det var ett fint ögonblick, min dotter börjar bli stor!



Nej nu ska jag strax gå och natta Lo. Det är dags att sova lunch. Hon vill och brukar alltid gå och sova lunch 3 timmar efter hon vaknat på morgonen. Hon vaknar ju kl 7, så ja det betyder ju att hon blir trött nu vid 10 tiden och vill sova. Sen sover hon i 2-4 timmar beroende på om vi ska iväg eller nåt.








Tidigare i morse
En ny duschad bebis med huvudturban ♥

0 kommentarer:

Skicka en kommentar