måndag 25 april 2011

Att bara få vara Emma

I Rålambshovsparken åt man isglass och pratade med fina personer som står mig varmt om hjärtat. Det var super mysigt och välbehövligt att tex äntligen få träffa min höggravida vän L igen. För tiden går ju bara så snabbt nu när man har barn. Och ja det känns lite tragiskt om man får vara ärlig, att man i princip har missat hela hennes graviditet. För ja så känns det. Kan bara inte förstå att det snart är dags för bebisen hennes/deras att komma ut i denna värld! Juni lär vara här snabbare än man hinner blunda! Ska bli så himla spännande att se vem det är som gömmer sig där i magen. För tänk, det är verkligen en livs levande liten person där inne som plaskar omkring och bara väntar på att få komma ut till sin mamma & pappas trygga famnar. Oh det är magiskt att få barn! Man börjar redan nu längta tills man skaffar syskon till Lo. Undrar redan nu vem det då kommer att bli. Kommer Lo få en lillebror eller lillasyster. Och är han/hon då mer lik mig denna gång? Ja många tankar. Är dock helt säker ( får man ju hoppas) att det kommer kännas så annorlunda då. Såklart ja. För allt det hela kommer nog kännas mer verkligt liksom. Att det kommer ut en bebis till slut och att man då blir och för alltid kommer att vara någons förälder, någons mamma. Ja en familj! Tänka sig om man visste att det var just Lo som låg där inne i min mage i 9 månader. Att det var hon man så innerligt längtade efter hela tiden.

Det blev ett snabbstopp på Mellqvist Café
där jag och Tova kunde köpa med oss lite
take-away kaffe. Blev som alltid en soya
Latte för min del. Kaffe är guld för själen!
Elliot var trött idag och sov nästan tills vi
vinkade hej då.Fast en liten stund fick jag
se hans stora bruna ögon vidöppna. Log ja
det gjorde han också en massa.Charmören!
Tog ett ego foto på mig själv på vägen hem.
Och ja det är visst så mycket enklare att fota andra,
för titta, jag fick en super snygg kvistmustasch. Nice
När jag kom hem fick jag en liten tröttis i min
famn. Fast vi hann sitta en stund på balkongen.
När klockan sen råkat passera Lo's läggningstid.
Det vill säga kl 18:00. Så somnade hon medan
jag smörjde in hennes ansikte. Våran tröttnos ♥

Ps: Tack för idag Tova & Elliot. L & bebisen i magen ♥

2 kommentarer:

Jannika mamma till Jillian sa...

Heluuuuu.. gud va synd att jag itne ahr ditt nummer! Skulle behöva dra en tur förbi staden och hade tid idag.. men men...:/

Lalla sa...

Åh tack gumsan, det var verkligen hur underbart som helst att ses. Grymt bra bild du tog! *Puss på ögonen*

Skicka en kommentar