onsdag 22 december 2010

Idag känns det..

att man är en mamma. Jag är helt slut! Trots att jag & Lo gick upp vid klockan 11, och nästan har halvsovit oss igenom denna dag. Det är tackvare i går som både jag & Lo är helt slut. Det var en påfrestande dag för oss, med förseningar och otrevliga människor i all denna Julstress som pågår. Jag & Lo var igår vid 2 tiden på väg in till stan för att möta fina vänner, tex hemkomna Tova & Elliot som varit borta i HK (Hong Kong) i 2 veckors tid. Jag och Lo kom dock sent, för att det tagit oss nästan 2 ½ timma att ta sig in till stan! Med bussen upp till Vällingby först, för att där ta tunnelbanan som visade sig vara sen den också. Så tillbaka med bussen för att ta pendeltåget, men då funkade inte riktigt bussen och det tog ju också tid. Och väl vid pendeltågs stationen tog det en stund. Och under all tid & bök så gallskrek Lo! När vi väl kom till stan och till Wayne's där vi möttes så hade jag värsta spänningshuvudvärken och typ magsår. Stackars Lo var alldeles kallsvettig utav att ha skrikit. Under fikastunden var hon dock på jätte bra humör (då hon äntligen fick komma upp ur barnvagnen liksom) och babblade på för fullt. På vägen hem så gallskrek hon igen, och det var återigen förseningar, dock bara 20 minuters väntan på pendeltåget hem. Jag tog då upp Lo i min famn och vaggade henne lite till sömns tills pendeltåget kom då jag stoppade henne ner i barnvagnen igen och hon såklart började gallskrika och gråta. Och ca 7 minuter senare när vi kliver av så kommer det fram en kvinna och bara - Du borde prova att sjunga lite, det brukade hjälpa på mina barn. Det är ju inte kul för alla resenärer att höra på ett skrikande barn och inte kul för dig heller. Jag blev så jävla förbannad men svarade trots allt snällt att det nog inte hjälper då hon är övertrött och ända sätt att trösta henne är att ta upp henne. Hur kan man gå fram och säga något sådant?! Usch för såna hemska människor! I alla fall, efter 5 minuters promenerade hem så kom vi äntligen innanför porten och jag slet upp en super ledsen och arg Lo i min famn, sen stod jag där i porten och grät en skvätt. Hatar att se henne så himla ledsen och upprörd. Så ja, nog därför jag & Lo är helt slut idag. Ändå måste jag försöka hitta lite energi och släppa med mig Lo upp till Vällingby för att handla sista Julklapparna, till pappa Jonathan. Det kommer nog bli mysigt i Jul, men just nu ser jag inte i fram emot 3 dagars Julfirande (svensk julafton 24, Engelsk Julafton 25, och sen hem till min mormor och fira den 26) liksom.




Igår på Waynes
( Roya & hennes 2 små ♥)
Förresten, är det inte härligt när det slinker ner julkort i brevlådan?
Det gör mig alltid lika varm inombords, att det finns fina människor
som tänker på än i denna kyla. Och i år så värmer det lite extra
det står till Familjen på vykorten! ♥....................Tack...............♥

Om vi inte hörs innan Julafton, så önskar jag & Lo er en riktigt god jul !


0 kommentarer:

Skicka en kommentar