torsdag 23 december 2010

merry fucking christmas

Som ni säkert kan avgöra på rubriken så har jag inga vidare julkänslor just nu. Har verkligen kämpat hela dagen med att bli på bra humör, att försöka ha en bra jul i år. Då de senaste 2 jularna bara har inneburit ångest för min del, ångest attacker och så vidare. Vet inte vad som framkallar dem, men senaste 2 åren runt jultid så har jag börjat må dåligt. Så förknippar julafton och dagarna runt omkring med något dåligt. I år är det ju Lo's första jul så jag försöker stå ut dessa dagar, att få de överstökade så snabbt som möjligt men vill ju verkligen försöka njuta och ha det fint för Lo's skull. Försöker se dessa 3 dagar av julfirande som bara vanliga dagar + lite presenter, för det är ju vad det är ärligt talat.


Det var några timmar här på eftermiddagen som jag verkligen kom in i en härlig julstämning tro det eller ej, men sen började allt bara gå så fel, tex så skulle jag prova klippa Lo's fingernaglar (som så många andra gör, jag brukar själv fila.) och när det bara var en nagel kvar att klippa så råkade jag klippa henne i skinnet, så att det började blöda! Gud vilket dåligt samvete jag fick, pappa Jonathan fick ta över så att jag kunde slänga mig ner på sängen och störtböla en stund. Stackars Lo, känner mig som världens sämsta mamma ibland. Det gjorde verkligen ont i mitt mammahjärta. Efter det så gick kvällen utför, en super trött och stressad pappa Jonathan och en ledsen mamma blev ingen bra kombination. Sen blev det dags för mig & Lo och duscha, det gick snabbt och bra. Fast sen när jag skulle duscha klart och pappa Jonathan hade en skrikande Lo i famnen så var det inte så värst mysigt längre. Stod där inne ganska länge (förlåt) , och försökte andas ut, bara koppla av för en stund. Men det blev som vanligt, stressigt, tjafsigt och ledsamt.


Just nu så sitter jag här själv. Pappa Jonathan & Lo somnade för någon halvtimme sedan. Usch så trist när det inte bli som man förväntat sig, jag som såg framför mig en mysig uppesittar kväll med pojkvännen. Vi hade planerat att skriva rim till paketen som ligger utsprida här hemma. Men här sitter jag själv och lyssnar på RnB, och julgransbelysningen har jag dragit ut för länge sen. Kul, men vad gör man. Man kan ju inte förvänta sig att det blir som man exakt har tänkt sig. Funderar på om jag ska göra potatisgratängen nu som vi ska ha med oss hem till Svärföräldrarna i morgon. Kanske skönt att få det gjort så vi slipper tänka på det i morgonbitti, det är ju trots allt Svensk Julafton i morgon och det måste firas. Det jag ser fram emot är att det är Lo's första Svenska Julafton! Sen är det äntligen 25 och Engelsk Julafton och den ser jag nog fram emot på riktigt, lite i alla fall.





Från Lo till: morfar, mormor, moster & gammelmormor
Så ger Lo bort detta fina foto på sig själv ♥
Lodjuret höll i ena fotot helt själv och as garvade!
*smälter*





0 kommentarer:

Skicka en kommentar