lördag 20 november 2010

Julmarknad

Denna Lördag har vi spenderat med svärföräldrarna på julmarknad. Vi blev upp hämtade redan vid klockan 10:30 i morse och begav oss direkt till julmarknaden. Tog ca 30-40 minuter med bil, men det gick ju bara bra då Lo sov hela vägen. Vi var på julmarknad på steninge slott. Super mysigt och ganska folk tomt då vi var där när de öppnade upp. Sen är det ju November och julen har ju inte riktigt dragit igång än. Så ja, vi gick omkring där med en nyfiken liten Lo i bärselen. Jag och pojkvännen turades om att bära omkring på henne och det gick hur bra som helst, ja största delen av tiden vi var där i alla fall. När vi var klara och tyckte att vi hade sett allt som gick att se så tog vi en mysig promenad ner till vattnet och slotten där det inte var några människor alls. Svärföräldrarna dukade upp lite picknick på ett snötäckt bord utomhus (ett marmor (?) bord som stod i slottets trädgård), varmchoklad och hembakat bröd med rökt lax var bland annat det som bjöds på. Så där stod vi med en varsin kopp varmchoklad och värmde händerna och mumsade i oss godsaker. Sen efter si sådär några timmar på steninge slott så åkte vi hemåt igen. I bilfärden hem var dock inte Lo så värst glad så vi fick tvär stanna på Mc donalds där jag var tvungen att ammade henne. Men väl hemma så somnade både pappa & Lo helt utmattade och trötta på soffan! Så det har varit en lång dag med andra ord. Nu sover såklart min lilla familj och jag ska snart göra detsamma. Nu blir det dock lite te och mys i soffan med boken Växa Upp Och Upptäcka Världen som jag köpte här om dagen!




Svärföräldrarna köpte en hel del fint till oss från julmarknaden.Bland annat detta..

Dessa vackra glöggglas från Orrefors (som jag gick och dräglade över)
Tack så hemskt mycket! De ska snart ta
och invigas med årets saffran glögg!
Denna super snygga löpare som ska få pryda vårt vardagsrums bord nu i jul
Lo fick en liten kattunge (som hör till den stora katten som hon fick när hon föddes)
Pappa & Lo somnade som sagt på direkten när vi kom innanför ytterdörren

Ps: Detta blogginlägg började jag på vid klockan 3 idag men avslutade precis nu ( har ej haft tid haha) liksom.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar