torsdag 18 november 2010

Söndagsbarn

Lo är född 5 September. På en Söndag. Både min svärmor & vår barnmorska på bb sa att Söndagsbarn är väldigt speciella och extra vackra. Så för kul sökte jag upp Söndagsbarn på Wikipedia och hittade detta..

Söndagsbarn, barn födda under Söndagsdygnet, troddes besitta egenskaper som skulle ge dem framgång i livet. De hade i en del fall också förmåga att bota sjukdomar, och de var synska, vilket innebar att de kunde se sådant (övernaturligt) som var fördolt för andra människor.


Haha, ja och det läskiga är att de senaste dagarna har Lo stirrat bakom mig några gånger när jag har bytt hennes blöja, som om hon ser någon/något. Jag får då varje gång rysningar. Sist var i förrgår tror jag, då ropade jag på min pojkvän och frågade om han kunde byta på henne i stället. Haha usch varför var jag tvungen att läsa om Söndagsbarn på Wikipedia.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar