söndag 21 november 2010

"det perfekta hemmet"

Har precis andats ut & återhämtat mig från dagens städning som har pågått hela dagen lång. Har tvättat, vikt kläder och annat skojigt. Precis så man vill spendera sin Söndag liksom. Ja en hel del som jag ville få gjort dock, så man får ju ändå se det positiva i att ha städat none stop. Men jag är dock väldigt pedantisk utav mig och vill ha allt perfekt på mitt sätt. Jag bara städar och städar och ibland stannar jag upp och undrar vad fan jag sysslar med, är det verkligen så viktigt att ha ett skinande rent och fräscht hem? Eller slösar jag bara min dyrbara mammaledighet på sånt som är totalt onödigt egentligen? Jag vill och jag försöker att ha det så fint och rent här hemma som det bara går för jag oroar mig dagligen för varenda dammpartikel som Lo andas in. Sen vill jag ju också att det ska vara hemtrevligt och mysigt här hemma för att det är så jag ser det perfekta hemmet som efter att man fått barn och har en egen familj..



Lo har så mycket kläder att det inte får plats längre!
Ja Lo har en hel drös med kläder som hon aldrig har använt, och som prislapparna fortfarande sitter kvar på. Idag tvättade jag bland annat nya & oanvända plagg som jag ska försöka att hinna använda.

2 kommentarer:

Martina sa...

Jag städar också så mycket jag kan. Man är ju hemma så mycket, och man mår mycket bättre om man kan njuta av ett välstädat hem.

Tova sa...

haha oh my god... det var inte lite kläder hihi ;)
Lo får nog ha walk in-closet när hon blir större, hihi!
Puss

Skicka en kommentar