fredag 23 april 2010

När man vaknar på fel sida och allt känns förjävligt

Ja som ni kan höra på bloggtiteln så har inte min dag börjat på bästa sätt precis. Vaknade som vanligt i natt och var tvungen att gå upp och kissa. Dock gjorde det ont denna gång, som det gjort i en veckas tid nu. Ändå borde jag väl vara van med smärtan av att det brinner där nere ibland när man kissar (oftas morgon urinen) men nu blir jag bara ännu mer förtvivlad & orolig då man är gravid och undrar hur den lilla påverkas av mina smärt attacker som kan inträffa när som helst när man minst anar det. Oftas går det i perioder, kommer som sagt när man minst anar det och försvinner lika snabbt. Nu har jag dock njutit av hela 4 smärtfria månader! Men nu den senaste veckan har det kommit tillbaka. Min speciallist gynekolog sa sist när jag hade ont att jag inte hade något och att allt såg toppen ut på provsvaren. Det är ju nästan mer frustrerande att ha ont men ingen hittar orsaken till smärtan & problemen liksom! I alla fall så har jag typ som sagt ställt in mig på att ha ont då och då under min livstid om ingen hittar kärnan av problemet, men nu blir jag bara arg och ledsen då det är svårt att uppskatta och njuta av sin graviditet när man har såna jobbiga dagar/veckor . Jag är så rädd för att jag kommer att blicka tillbaka på min graviditet och ångra att jag inte tog tillvara på den härliga och spännande tiden. Men det är ju svårt när man har annat i tankarna, eller känner smärta som inte går att beskriva! I alla fall så är det inte många månader kvar nu på graviditeten och jag hoppas som förbannat att jag ska hinna njuta lite innan bebis kommer..

Dagens positiva idag är att jag & älskling ska iväg till Mvc. Det blir det 2a riktiga besöket (Jag var dock hos min/vår barnmorska i vecka 16 då jag var orolig) liksom och idag ska vi få höra tex bebis hjärtljud. Jag hörde bebis hjärta slå i vecka 16, det var en sådan underbar känsla! Pojkvännen har dock inte hört bebis hjärtljud ännu så ska bli kul att han äntligen får höra! Ganska bra att träffa vår barnmorska idag, prata om min oro, smärtan och allt annat skit som just nu snurrar i huvudet mitt. Jag är så glad att vi fick en sådan snäll och förstående barnmorska, hon är så positiv och väldigt lätt att prata med.

Nej nu ska jag bege mig ut på balkongen en stund, försöka njuta lite av solen! Tänka hur vädret kan ändras dag till dag!


0 kommentarer:

Skicka en kommentar