lördag 10 september 2011

Tillslut är det inte längre roligt..

..att baka! För det har jag gjort så många gånger nu de sista 2 veckorna. Än så länge har vi haft 2 kalas, och nu återstår det 2. Tänk vad det kan ta på ens krafter att baka, fixa och ordna inför ett kalas. När vi bor större ska vi definitivt slå ihop kalasen och ha 2, inte mer! Det blir så intensivt, och tillslut blir det inte roligt längre. I morgon kommer min familj, som än inte har gratulerat vår älskade Lo på hennes 1 års dag, dock kommer inte min bror och självfallet är det alltid lika jobbigt att få pappa att dyka upp. Men såklart ser vi fram emot i morgon, det ska bli kul när alla har samlats, och ja när allt har bakats klart! I morgon bitti ska jag baka morotskaka (tårta), och göra såna där jordgubbsklubbor igen (jordgubbar på spett, doppade i vit choklad) liksom. Får se om jag har någon ork kvar i kroppen sen till att baka något annat. Tina upp en bebismuffins ska jag göra redan nu dock!



Äpple & Kanel Smulpajen är nu äntligen klar i alla fall

0 kommentarer:

Skicka en kommentar