måndag 26 september 2011

A bad cold

I går vaknade vårt lilla Lodjur upp med en jätte förkylning, snoret bara rann och hostade så att hon knappt fick luft. Senare under dagen mådde hon i alla fall mycket bättre, så vi gick hem till svär föräldrarna (som bor i samma område som oss) på middag då de snart åker iväg på semester och ville träffa sitt barnbarn och oss innan de far iväg. Lo var glad och alert när vi var där hemma och hon lekte för fullt med granddad. Men sen, strax innan vi begav oss hem så slog det till och hon blev febrig och hängig. Hon somnade dock direkt när vi la ner henne i vagnen, men eftersom hon inte ätit så bra (mycket) under dagen så ville vi att hon skulle få i sig lite gröt (då jag hade druckit 3 glas vin så ville ju självfallet jag inte amma henne till sömns som jag ibland gör) innan hon skulle sova för natten. Så vi var tvungna att då väcka henne när vi kom hem, vid klockan 19:30! Det var inget smart drag, för oj så upprörd och ledsen hon blev. Hon grät när jag försökte få i henne gröt, endast ett par skedar slank in. Men sen så blev det hela nog för mycket för henne, så hon började spy som bara den, över hela mig och köksgolvet. Jag drabbades lite smått av panik, för hon mådde verkligen så dåligt. Hon skrek så hon kiknade efter andan, och det var länge sedan det inträffade. Efter hon lugnat ner sig så fick vi båda hoppa in i duschen. Efter att en varm pyjamas var på så sjöng jag henne till sömns. Hon somnade och kom till ro ganska snabbt, men inte jag. För jag kunde inte hålla tillbaka tårarna mina, så igår kväll låg jag och grät i soffan i närmare 1 timma innan jag kunde slappna av. Jag verkligen hatar att se Lo ledsen och i ett sådant upprört tillstånd. Det gör så ont i mitt mammahjärta, kändes bokstavligen som att få hjärtat ur slitet och trampat på, mm så kändes det igår. I alla fall, idag är förkylningen värre och det blir till att bara vara hemma hela dagen lång. Bäst så. Pyjamasen får hon ha på sig hela dagen i princip, bara mysa och försöka få i henne så mycket mat som det bara går står på schemat idag ♥







Tidigare i morse lekte hon en bra stund trots förkylningen
Igår testade Lo en utav Lax & Potatis pajerna till middag

0 kommentarer:

Skicka en kommentar