onsdag 31 augusti 2011

En handbok i konsten att leva

Ja så heter boken jag nyss bläddrat lite i, en bok där man intervjuar Dalai Lama om konsten att leva när det är allt förutom lätt.

Idag har varit en bra dag. Hade endast lite smärta i morse, men ingen alls under dagen. Så jag & Lo, samt pappa Jonathan (som har sin sista vecka semester just nu) gick upp till Öppna Förskolan och deltog i sångsamlingen med ett stort gäng andra mammor och pappor, ja och så var ju min vän Edit och hennes 10 Månaders son (+ pappan) där också, så kunde inte bli bättre liksom. Men efter ett tag där märkte vi dock att Lo inte riktigt var sig själv, hon var nära att bryta ihop över det minsta som gick fel, och så blev hon fruktansvärt rädd för vissa ramsor och sånger, tillslut kändes hon också ganska varm. Men inte så konstigt då hon igår fick sin 1års vaccination, då finns ju chansen att man blir hängig och febrig. Lo har tidigare också reagerat på vaccinationerna. Det slog till igår kväll och försvan sedan, men kom tillbaka mot eftermiddagen idag, och nu vid kvällstid var hon riktigt hängig och febrig ♥


Jag då. Jo som sagt, en bra dag. En smärtfri dag som jag kunnat uppskatta till max med min familj. Men nu till kvällen efter att jag kissat kom smärtan tillbaka och det har hållit i sig i snart 5 timmar. Just nu känns det bättre, men svider fortfarande väldigt mycket. Från klockan 20-22 satt jag inne i duschen, på golvet och väntade ut den värsta smärtan medan varmvattnet forsade ner på mig. 2 värktabletter, de starkaste tog jag, men kände fortfarande ingen skilland utan blev bara lite avtrubbad. Sen från 22 tiden fram till för ett tag sedan har jag suttit ute på balkongen och försökt att andas lite frisk luft. Mina tänder, ja de borstade jag redan efter middagen där vid sju, jag var då redo för sängen, men tji fick jag som nu fortfarande är uppe och väntar förgäves på att snart också få göra min familj sällskap i drömmarnas land.

Det sägs ju att "det som inte krossar mig, gör mig starkare"

Ps: Idag skulle min gynekolog/läkarna på Danderyds Sjukhus ha ringt, men jag antar att provsvaren mina inte var klara. Så väntar ivrigt på att de ska ringa mig i morgon, jag undrar verkligen vad de kommer att visa. Men ja, jag har nu i alla fall "klipp kort" på DS. Det är ju något, en stammis som jag ska ju knappast behöva betala på ett tag..

0 kommentarer:

Skicka en kommentar