onsdag 31 augusti 2011

1a skorna

Äntligen har Lo skor på fötterna. Och slipper därmed komma hem efter en långpromenad iskall om fötterna. För det hjälper liksom inte med lager på lager utav strumpor längre. Jag letade ju igenom ett par kartonger med mina gamla bebisgrejjor i här om dagen, i jakt efter mina första skor. Ett par ljusrosa/vita Kavat skor. Jag hittade dem, men de var inte i något speciellt bra skick för att återanvändas tyvärr. Så då blev andra alternativet att kanske fynda ett par lära-gå-skor på Internet, ja typ tradera. Men det är ju faktiskt jätte svårt att skicka efter ett par skor Lo inte har prövat. Trots att man kan fynda billigt så var det inte värt den chansningen tyckte jag. Så idag begav jag mig in till stan med Lo för att leta skor. Vi gick till Barnskospeciallisten vid St.eriksplan. De mätte där Lo's fötter som mätte 10.8 och sen provade vi ett helt gäng med super små skor. Jag hittade ett par skor som jag tyckte hon skulle passa fint i, men enligt skoförsäljaren hade Lo för tjocka fötter för den skon (som hette Slimfit) och tyckte istället vi skulle satsa på en Kavat. Kavat är ju en av de dyrare varianterna, men tyvärr så föll jag för en mörkröd uppenbarelse! De satt som perfekt på Lo och hon både kröp omkring och ställde sig upp i dem efter ett tag. Tänka sig, hennes första skor! De ska sparas och tas väl omhand om. Så nu lär Lo's fötter hållas varma och sköna i Höst ♥



0 kommentarer:

Skicka en kommentar