måndag 13 juni 2011

Resultatet

Amerikanskan Karla har jag sedan länge följt via hennes blogg. Hennes hår har sen en bra tid tillbaka varit min inspiration bakom dagens hårklipp. Har alltid velat ha en kort och helt underbart chic frisyr. Så idag blev det änltigen av. Jag tog med mig några foton till en frisör som jag bokat tid hos och vi pratade igenom hur vi skulle få till håret just som jag hade tänkt det. Och ja slut resultatet blev jag jätte nöjd med, dock kompromissade vi, jag och frisören lite om längden. Jag ville ha lite kortare på ena sidan som Karla har, fast bra det blev det ändå. Det som han hade en bra poäng i var att om jag vill att det ska växa ut jämnt så kan jag bara dra över ena sidan av håret till en mittenbena och på det viset så ser det då nästan lika långt ut, ja nästan. Ja jag är nöjd, om inget annat så kan man ju bara fixa till det vid ett senare tillfälle när jag har vant mig vid mitt korta hår.





Kort och skönt! Frisören min, ja han tunnade ut halva mitt hår
som han påpekade ett par gånger. Chockad över hur tjockt det
var haha. Till honom vill jag gå igen. Jag tror mig verkligen nu
äntligen ha hittat min nya frisör. Han var helt enkelt bara bäst!

1 kommentarer:

Lalla sa...

Åh gumman, hade ingen aning om att du skulle klippa kort. Det passade dig jättefint! Aldrig sett dig med så kort hår, kul med variation! hihi ..Puss!

Skicka en kommentar