torsdag 23 juni 2011

För någon timma sedan..

..så var jag i full fart med att göra en smaskig Jordgubb/rabarber/blåbärs smulpaj! Köpte tidigare idag både jordgubbar och rabarber. Men blåbären, de köpte jag igår, och till min stora förvåning upptäckte jag då att man råkat köpa Amerikanska i stället för Svenska. Eh sak samma, dock ser de inte lika goda ut, super stora och alldeles vita inuti. Men det smakar i alla fall detsamma! Insidan räknas ju! Denna smaskiga paj ska vi ha med oss hem till min mormor i morgon. För ja i år ska vi återigen fira Midsommar hos henne. Detta år gör även min mamma och hennes pojkvän/livskamrat oss sällskap. Ser verkligen i fram emot i morgon, kommer bli en lagom lugn och händelserik dag/kväll. Innan vi ska över till mormor så ska jag, pojkvännen och Lo (ja alltså våran lilla familj) ansluta oss till en folkmassa i närheten och fira Midsommar. Well inte blir det något dansande runt Midsommar stången för våran del i år, men kanske näst nästa? Nej nu ska jag faktiskt passa på att njuta lite av lugnet. Pojkvännen gjorde Lo sällskap för någon halvtimma sedan då hon vaknade upp (för 5e gången) igen utan en mardröm. Denna gång fick han gå in och sjunga & vagga hennes till sömns (vilket brukar gå på någon minut eller två oftast), stackars älskade dotter. Sover så oroligt.



Ps: Idag är det den 23e Juni förresten. Och inte är det vilken dag som helst, för idag är en vän beräknad att få sitt & mannens första barn! En dotter. Spänningen är enorm, man går liksom här hemma som på nålar, förväntansfull och så himla glad för deras skull. Tänka sig att man själv gick där i väntans tider, och tillslut så var den stora dagen man planerat och tänkt runt omkring äntligen kommen. Det som är så himla pirrigt är ju att det är bebisen som bestämmer när han/hon är redo att komma. I Lo's fall var det på självaste Bf (vilket bara är 5 % vanligt enligt min vän), ja så punktlig var hon. I min väns fall gissar jag faktiskt på (haha ja jag brukar ju hata sånt här, för det är ju egentligen bara en gissning) att det sker mellan den 26-27. Tror mest på att det startar natten till den 27e. Sen vilken dag det verkligen sker, ja det får man ju helt enkelt se när det händer..







0 kommentarer:

Skicka en kommentar