onsdag 25 maj 2011

Sandra & Saga, och lite mat snack

Det blev en promenad i morgonsolen idag, ja runt 10 tiden då Lo brukar sova lunch.
Lo kunde då få sova i barnvagnen bestämde jag mig för, och ja det gjorde hon både på dit vägen och några timmar senare när det var dags att bege sig hemåt igen. Det är ju riktigt skönt för henne att få sova ute i friska luften så att säga. Nä
r vi väl kom fram till Vällingby mötte vi Sandra & hennes dotter Saga på 6 månader. Vi gick nästan direkt och åt lunch, thai. Efteråt fick man som vanligt ett sug efter kaffe så då gick vi till Wayne's och parkerade vagnarna. Så när vi hade fått i oss kaffe gick vi ner en stund och satte oss på en grön gräsplätt, där blev vi sittandes ett t
ag. Jag försökte amma Lo, fast det var lättare sagt än gjort då det fanns så mycket intressant att titta på. Så tillslut hade det gått närmare 5 timmar sedan
hon ätit något. Jobbigt. Så tillslut gick vi i alla fall hemåt, dock utan omvägar denna gång. Lo sov i barnvagnen nästan hela vägen hem innan hon vaknade upp. Som tur var hade jag en sista burk kvar i frysen utav lite pasta & grönsaks puré som jag gjorde för några dagar sedan. Så den värmdes snabbt som bara tusan och sen kunde äntligen Lo få i sig lite näring. Efteråt fick hon faktiskt prova på lite naturell Soygurt (vegansk yoghurt) , vilket hon älskade! Skulle vara ett toppen mellanmål om dagarna, ja ett alternativ till de fruktpuréer jag annars brukar göra (tex aprikos, plommon, katrinplommon, hummus puré) liksom.






0 kommentarer:

Skicka en kommentar