onsdag 27 april 2011

Raspberrymountain

I dag har jag & Lo träffat en tjej vid namn Weronica, och hennes 5 Månaders son Émile för första gången. Vi lärde känna varandra via Familje Liv för ett tag sedan, men har dock inte kunnat få ihop en träff förens nu. Men idag blev träffen äntligen av! Vi bestämde träff i Hallonbergen, där jag tidigare själv aldrig varit men åkt förbi med bussen några gånger. Det tar ju bara ca 15 minuter med buss från vart vi bor. Och ja endast några minuters promenad hemifrån dem. Vi mötes vid busstorget och tog en promenad genom stora fina parken. Gick lite vid ena sjön där jag pekade för fullt på alla svanar och fåglar som flaxade omkring. Lo var helt fascinerad och stirrade med vidöppna ögon, våran lilla fågelfantast! Det fanns verkligen en hel värld av olika fåglar där i parken, och en hel del människor också för den delen. Efter en promenad runt ena sjön så satte vi oss ner på Gröna Stugan, ett charmigt Café som var placerat precis intill promenadstigarna och sjön. Super mysigt tyckte vi och satte oss intill staketet, närmast sjön, och självfallet i skuggan. Där blev vi sittandes ett tag, Weronica drack varm choklad och jag avnjöt en kopp svart kaffe. Vi pratade såklart om barn men också en massa om olika fina områden man kan flytta till. Efter fikastunden, och efter att Cafét där vi satt stängde (dock irriterande nog innan jag hann få påfyllning på kaffet suck) så promenerade vi med lite omvägar hemåt. Vi skiljdes åt vid busstorget där vi tidigare hade möts och tackade för idag. Och det var nog på tiden att vi begav oss hemåt, för Lo var himla trött och hungrig.


Ps: Väl hemma åt hon purén jag gjorde tidigare idag förresten. Och ja den slank allt ner, nästan allt. Fast ja det tog ju sin tid. Övning ger färdighet eller hur, så imorgon fortsätter kampen om att få Lo att gilla puré med lite tuggmotstånd i!






Tack för idag!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar