torsdag 28 april 2011

KISTA

En lyckad dag. Ingen promenad dock som vi hade planerat. Vi hade ju faktiskt tänkt att promenera upp till Kista. Det vill säga ca 1 ½ timmes promenerande! Men jag och Lo blev lite sena i morse då hon matvägrade, så det blev bussen i alla fall då Paola ville vara där så tidigt som möjligt. Ja för på Lördag så stänger barnklädesbutiken Skattkammaren. Super tråkigt, men det betyder att det är rea på rea. Alltså halva reapriset! Och idag kostade allt i deras butik max 49 kr! Utbudet var inte något att skryta med precis då mycket var utplockat, men några fina saker fick man med sig hem. Det jag hittade köpte jag i några storlekar större så att hon har något att växa in i. Storlekar som 74-80-92.


Efter lite fyndande och shoppande i annan butik så fick det vara nog både för våra ben och plånböcker. Vi satte oss i stället och fikade/åt för att sedan promenera vidare i gallerian, denna gång endast för att få de små att somna innan det var dags att bege oss därifrån. Men innan vi åkte hem så gick vi självfallet förbi Waynes och köpte med sig lite kaffe att ha på bussfärden. Så efter några timmar i Kista galleria med Paola & hennes son Léon så vinkade vi farväl när de klev av bussen några hållplatser innan oss.


Så det har med andra ord varit en mycket oväntat bra dag, med trevligt sällskap och fina fynd. Nu sover Lo sedan ett bra tag tillbaka och våran middag ska nu ätas innan den blir kall. Till middagen blir det ett glas rött vin och sen lär vi försöka orka oss igenom någon bra film vi laddat hem. För nu är det helg! För oss i alla fall (då pojkvännen alltid som sagt jobbar Sön-Tor), så trevlig helg på er allesammans!







Några foton från idag..
Mamma Paola & hennes son Léon

Köpte med oss kaffe som vi avnjöt på bussen hemåt..

Lo somnade i min famn medan jag ammade henne,
och sov sedan vidare i barnvagnen i ca 30 minuter..

Dagens köp!
(fattas dock en tröja som jag ej hann
fota då kamerabatteriet tog slut)
Skor från Melton (inte till för att gå i) till Lo!
Urgulliga, fast i...skin. Fan fan fan!

Filt från Geggamoja
Ska Lo ha i barnvagnen om
kalla Sommarkvällar. Den var ej på rea
fast ändå värd pengarna då vi inte har någon bra filt. Har letat ett
bra tag nu men inte hittat någon som man gillat liksom, men så
idag så fick jag syn på denna blåturkosa dröm! Mjuk som siden, &
stor nog att vira in hela Lo i. En riktigt fin filt som även finns i rosa.
En Vattenmugg från Dr Brown. Har fått bra betyg och så har jag ju
hört en massa nöjda mammor tala varmt om denna. Så idag köpte
jag den. Men mest för att det är bra att ha två vattenmuggar liksom.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar