lördag 23 april 2011

Bättre Påskafton får man ju leta efter..

..för oj så trevligt vi hade det! Timme efter timme. Från klockan 15:00-19:30 så hade vi det bara härligt ute i Vårsolen, hemma hos Lo's farbrors familj. Återigen så fick vi välkomst drinkar, och sedan blev det middag ute på framsidans altan. Åt fruktansvärt god mat och bara hade det fint. Lite senare när solen försvan så gick vi ut till altanen på baksidan istället där det serverades hemmagjord Påsktårta som Lo's kusiner så omtänksamt bakat och dekorerat med vita choklad flisor och godisägg. Till det dracks det kaffe eller te, och för min del "endast" kaffe då jag som sagt inte kan äta mjölk/mejeri/ägg produkter så länge jag ammar Lo. Lite halvtrist dock, då tårtan såg så himla smaskig ut! Men nästa år, för då är ju Lo närmare 2 år och då lär jag ju förhoppningsvis ha slutat sedan några månader tillbaka i alla fall.


Efter middagen och efterätten, så spelade vi allesammans Wii Kinect! Super skoj, fast oj vad trött man blev i benen, och oj så svårt det var. Haha tyckte nog endast jag! Fattade emellanåt ingenting och hoppade pinsamt omkring som en idiot med armarna flaxande överallt! Men kul, det hade vi! Efter ett satte vi oss på altanen på deras baksida, denna gång hade vi alla filtar över oss och värme oss under de sköna värmerören. Drack lite vin och pratade gjorde vi en bra stund innan vi bestämde oss för att gå hem. Det var alldeles för många intryck för Lo, och klockan hade passerat nästan 2 timmar efter hennes vanliga läggningstid (men hon somnade i min famn och sov där ca 30-40 minuter ostört innan hon vaknade upp av något liv i bakgrunden) liksom.


Summa kardemumma, vi har haft en toppen dag! Skönaste vädret, trevligaste sällskapet och god mat. Och ja en glad och pigg liten Lo, trots att det blev senare än planerat! ♥







Lo's kusiner sprang omkring i ett regn av bubblor
Och ja Lo var helt fascinerad!
Påsktårtan!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar