lördag 19 mars 2011

Trevlig helg önskas

Orkar inte skriva ett längre inlägg (vilket jag lär göra), då det har skett en hel del jobbiga stunder de senaste 2 dagarna som gått. Eller egentligen sedan i Onsdags då det slog till. Jag orkar inte gå in på det här, men vet att jag skrivit mycket om det tidigare i bloggen. Om mina gynekologiska besvär och smärtan som är sjukt outhärdlig. Igår kväll hade jag ont (känns ungefär som en svår urinvägs inflamation, en brännande känsla. som om mitt underliv brinner ja så känns det) från klockan 21.00-05 tiden. Tillslut ringde vi Danderyds och de sa att vi skulle komma in, även om de inte kunde hjälpa oss (då tanten i telefon misstänkte att jag nog har vestibulit .allt stämmer ju exakt in på mig och mina problem, det har jag och min privata gynekolog pratat om också, men man har inte velat tro det) liksom. Så pojkvännen min lade fram taxipengar och gjorde i ordning lite mat att ta med om jag skulle bli borta länge. Sen klädde jag på mig och gick in i sovrummet för att amma Lo innan jag skulle åka in. Men jag hann inte mer än lägga mig i sängen tillsammans med Lo innan jag somnade och sen sov för natten. Så det var då ingen ide att åka in. Och jag försöker tänka positivt nu och om jag får så där galet ont igen då jag inte vet vad jag ska ta mig till så ska jag "bara" försöka hålla ut, hålla ut till på Måndag då jag kan få tag i min gynekolog-mottagning dit jag går och då boka en tid omgående. Det är jobbigt det här, har ju haft problem av och till i perioder i 3 år tillbaka. Det kommer liksom när man minns anar det, men oftast efter samlag. Men ofta är det bara en liten svidande känsla i någon dag eller två, andra gånger kan jag inte ens fungera utan blir tvungen att stänga in mig på typ toaletten och bara vänta ut smärtan i typ gråt.

Det som är det hemskaste nu är att det inte "bara" är mitt välbefinnande som står på spel, alltså jag har inte bara mig själv att rå om, utan också min dotter. Hon blir ju också drabbad utav att jag har ont, så ont att jag tex sitter och matar henne och är nära att brista i gråt. På Måndag ska jag ringa min gynekolog-mottagning och prata med dem, eventuellt också byta gynekolog då hon är halvt pensionerad och nästan aldrig där när man behöver suck..







Älskar er ♥

1 kommentarer:

Jannika mamma till Jillian sa...

HAHA gulligt! Jillian började "se" händerna för någon månad sen, men hennes "uppenbarelser" blir nya varje vecka! HAHA nu vet hon att handen har två sidor:P

Skicka en kommentar