fredag 18 mars 2011

Ingen Vår i sikte?

Man borde inte gå och tro att det ska är Vår förrens det har varit helt snöfritt i minst några veckor. För om det är något som jag hatar, så är det falska förhoppningar! Och om det inte blir plusgrader hyfsat snabbt så lär hela proceduren börja om, alltså slask, halka, slask. Ja fy inget vidare, trots att man ändå vill att Vintern inte ska ta slut. Det har ju ändå varit vår första Vinter tillsammans som en familj, och Lo's första Jul & Vinter. Så med blandade känslor som man vill hälsa Våren välkommen liksom.


Denna Fredag har dock varit toppen fin, ja trots snön. Men vi hann i alla fall vara ute ett bra tag innan snön kom i alla fall. Vi lämnade vårt hem vid 12 tiden och begav oss in till stan. Vi svängde genast förbi ett Café för jag var i desperat behov av lite gott kaffe. Jag blev dock så jäkla sur på tjejen som gjorde min soya latte, för jag bad om en soya latte med lite hasselnöts syrup i, men hörde att hon frågade dem i köket om den (hasselnöts syrupen) var slut (vilken den var) och istället gick hon och pumpade ut lite chai syrup. När latten min är klar och hon sträcker över den till mig frågar jag henne - var det soya latte med hasselnöt? vilken hon då svarade lite surt - ja. Jag säger då - nej jag såg att du pumpade ur chai syrupen! hon - nej det var hasselnöt! och så pekar hon på en falska som står längst bak vilken man inte ens ser skymten av (och inte den hon pumpade ut ifrån!) liksom. Tillslut kommer en annan av de anställda ut (som sett allt, och vet att hon gjort fel) och frågar mig - smakar den hasselnöts-aktigt då? är den god? Jag smakar och svarar - ja den var jätte god men den smakar inte hasselnöt. Punkt slut.

Efter hela kaffe incidenten så promenerar vi bortåt Hötorget och T-centralen. Vi stannar till vid Asiatlivs och köper massor av olika nudlar (de flesta vegetariska såklart) samt annat gott som sesamkakor och thai soya mjölk av svarta bönor (oh nostalgi. vissa smaker och lukter för en liksom tillbaka till en tid som man nu på sätt och vis nästan lämnat bakom sig. förut umgicks jag endast i asiatiska kretsar och dejtade ju som ni då kanske kan förstå asiater. mitt ex var thai tex..),finns verkligen oändligt mycket smaskigt! Så ja efter si sådär 2-3 timmar senare var vi äntligen hemma igen, trötta i benen och kalla och blöta. Vi gjorde nästan direkt nudelsoppa och sedan badade vi Lo..





yum

0 kommentarer:

Skicka en kommentar