lördag 22 januari 2011

Inlagda fikon & rödlök med hemma gjord foccacia..

Ja det var, vad svärföräldrarna bjöd på till lunch.Så jäkla gott att det riktigt vattnades i munnen på mig! Alltid lika god mat och man blir riktigt mätt och belåten varenda gång liksom. Lo var glad fast totalt övertrött, så ville mest sitta i min & pappa Jonathans famn. Lo's farmor hade köpt en hel del kläder till Lo nu på rean. Nästan som Julafton all over again. Men man ska inte klaga, vi uppskattar verkligen allt fint hon får, och svärmor har verkligen fin smak. Dock är det ju roligare med allt hon stickar och syr till Lo, det betyder lite extra. Just nu håller hon på att sticka en honungsbrun kofta som hon kan ha nu i Vår.



Just nu, sover Lo. Sover för natten. Hon la sig en halvtimme tidigare idag (kl 18:30) då hon endast sov 1 timma idag innan vi promenerade hem till svärföräldrarna. Så jag sitter här och slö surfar omkring på lite olika bloggar och lyssnar på P3. Pojkvännen gick hemifrån för någon timme sedan då han som sagt skulle iväg på en hemma fest hos en gammal klasskamrat. Oh, så avundsjuk man blir ibland. Skulle verkligen vilja följa med, det är också ett riktigt härligt gäng han kommer att spendera denna Lördagskväll med. Men ingen av dem har ännu barn och det är lite mer supa stuk på denna fest så inte går det att ta med Lo liksom. Men en annan gång, förhoppningsvis så styr de allihopa upp något parkhäng nu i Sommar! Men ikväll ska jag bara försöka att njuta, själv. Snart ta en varmdusch och sen kanske ta mig ett glas vin (har fortfarande kvar vin då en flaska håller i typ veckor här hemma. Blir ju aldrig så att man vågar ta mer än ett litet glas, ifall att hon skulle vakna upp liksom) och göra lite guacamole till tortilla chipsen som ligger och suktar mig i skafferiet hehe. Får se om jag laddar ner någon fin film också. I morgon hoppas jag att Edith orkar sig ut och sällskapar mig på en långpromenad ;)





Lördags klädd Lo ♥
Foccacia
Tomat,paprika och oliv
Tack svärmor

2 par tunna byxor till i Vår/Sommar
1 ursöt tröja i storlek 68
1 tunn tunika/tröja till i Vår/Sommar
1 vacker röd body i storlek 68

Puss & trevlig Lördagskväll gott folk!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar