lördag 22 januari 2011

Good morning

Idag vaknade vi alla vid 07:30 av en pratglad Lo. Men först upp ur sängen var faktiskt jag. Satte på kaffebryggaren och hoppade sedan in i duschen. Pappa Jonathan & Lo gick upp en stund efter mig. Sen blev det frukost ute i köket, Lo satt nöjd och belåten i babysittern och vi kunde äta i lugn och ro. Just nu sitter pappa Jonathan och läser för Lo i soffan. Jag njuter lite av solskenet som värmer mig om ryggen och dricker mer av mint choklad kaffet som vi köpte igår från Hötorgshallen (lyx!), snart ska jag amma Lo och få henne att sova någon timma eller så innan vi går över till Svärföräldrarna och äter lunch. Ikväll så åker pojkvännen min iväg till sin gamla klasskompis hemma fest, så blir bara jag & lilla Lo hemma.


Förresten, igår så hade min lilla familj en mys Fredag på stan, då vi utforskade de mysigaste gator tillsammans. Njöt av färska croissanter (de hade gjort mackor utav dem, med härliga pålägg) och gott kaffe. Vi vandrade genom Vasastan och kom tillslut fram till Hötorget där vi bland annat gick ner i Hötorgshallen och köpte Mint choklad kaffe till mig och Engelska kakor till svärfar. Vi gick också förbi Asiat Livs och köpte massvis med nudlar och tofu. Lo sov hela tiden i vagnen (ja förutom sista 20-30 min då hon gnällde) och vi kunde verkligen gå i lugn och ro, prata och ha det mys. Det var länge sen faktiskt. Vi tog sen pendeln hem från Södra station men fikade först på ett barnvänligt kaffe vid Maria torget där jag också kunde amma Lo. När vi väl kommit hem så gjorde vi nudlar till middag och sedan vid 19:00 somnade en trött Lo på skötbordet så jag kunde bara bära in henne till sovrummet och lägga ner henne i spjälsängen. Jag & pojkvännen satte på Golden Globe Awards på tvn och myste fram till små timmarna innan vi tillslut gick och la oss. Så ja med andra ord, en bra Fredag!

Ps: Nu är äntligen Lo's rutiner tillbaka. Hon har somnat vid 19:00 i 4 dagar i rad! *lycklig*





0 kommentarer:

Skicka en kommentar