lördag 1 januari 2011

Första dagen 2011

Hur har ni spenderat första dagen på året? Själv så promenerade jag, pappa Jonathan & Lo upp till svärföräldrarna och hälsade på, tog en fika och umgicks lite grann. Vi planerade att vara där hyfsat tidigt men det blev senare än beräknat då det kommit en hel del snö och det tog oss typ evigheter att dra barnvagnen på oplogade trotoarer och gator. Så vi kom inte hem förens vid 6 tiden. Just nu är klockan 21:30 och Lo somnade för någon timme sedan, ja hennes rutiner har gått i botten sen efter jul. Plus att hon är inne i någon utvecklingsfas, hon är så mycket mer klängig och kan knappt lägga ifrån mig henne, inte ens i en sekund för då börjar hon genast storböla. Hon verkligen greppar sig fast i mina kläder, och håret mitt. Hon har också sen ca 1 vecka tillbaka haft mycket svårare att komma till ro, att somna. Jag nattar ju alltid henne i våran säng för att sedan bara lyfta över henne till spjälsängen när hon somnat. Men nu är det lättare sagt än gjort, hon vaknar nästan direkt när jag går upp från sängen. Och då får man börja om igen, igår på självaste Nyårsafton så somnade hon inte i sin egen spjälsäng förens klockan 23:58. Jag låg där inne med henne i våran säng i 4 timmar! Hon sov som en stock, men vaknade direkt när jag skulle gå därifrån. Ja, så inte blev det något nyårsfirande kan man säga, men en super god middag och en klunk rosé fick man i alla fall njuta av. Allt snacks, och kolla på nyårsfyrverkerier får vi spara tills nästa Nyår då Lo är lite större. Jag måste verkligen lära mig att inte försöka bli så ledsen och sur när det inte går som planerat (då man inte kan planera med barn), för igår hade jag som en stor klump i magen när jag vaknade upp 2 minuter i tolv och hörde hur det festades utanför på gården. Jag rusade upp (Lo sov) och stängde in mig i duschen, gråtandes och ledsen över att typ missa tolvslaget. Men fin pojkvän som jag har, meckade upp badrumsdörren och gav mig en nyårs puss precis på tolvslaget. Så där stod jag i duschen, då alla andra firade in de nya året, 2011. Stod nog och duschade i en halvtimme innan jag orkade mig ut till ett ned släkt och kallt vardagsrum. Orkade inte riktigt fira liksom, sur som jag var, drog till och med för gardinerna en stund för att slippa se alla fyrverkerier. Vi blev i alla fall uppe ett tag, såg någon B-film som gick på tvn, för att sedan själv se lite av Jurassic Park innan det blev dags för sängen.


Nej nu ska jag gå ut på balkongen och hämta in Rosévinet som fortfarande står på kylning. Sen blir det lite mys i soffan med filmen Patrik 1,5 som visas just nu. Hoppas ni alla har en trevlig Nyårsdag & god fortsättning!





Lo idag
Kallt ska det vara!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar