fredag 17 december 2010

Trevlig helg allesammans

Nu börjar officiellt mammas & Lo's första helg hemma själva (eller, ja till i morgon kväll)! Pappa Jonathan har åkt iväg på kryssning med jobbet sitt och det betyder att det bara är mamma & Lo hemma. Första gången vi sover hemma utan pappa Jonathan. Just nu sitter jag och njuter av lite glögg, dock var det stark vins glögg, så får bara bli ett litet glas. Lo sover sedan någon timme tillbaka (då jag vaggade henne till sömns som vanligt, tar alltid max 5-10 min innan hon somnar!) och jag har passat på att städa upp lite här hemma. Har också gjort lite hummus, denna gång med kikärtor, soltorkade tomater och färsk basilika. Smaksätter sen alltid med salt och olivolja. Så himla gott, har en hummus period just nu, blir en macka både till frukost, lunch och middag! Nu ska jag ta och njuta lite av tystnaden (eller nja, tystnad och tystnad, torktumlaren skramlar högt i bakgrunden haha) innan jag ska väcka Lo, hon går ju och lägger sig mellan 19-20 tiden, så hon får ju inte sova för länge. Men först blir det lite middag, mackor med hemmagjord hummus och en grönsakssoppa som jag slängde ihop i går kväll..





Lo igår när vi vaggade omkring
till en härlig mix utav jullåtar..
..Och Lo för en stund sedan. Hon somnade
nästan direkten! Oh mitt älskade lilla
...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar