torsdag 25 november 2010

Torsdags kaos

Torsdag och "Fredag" (då pojkvännen jobbar Sön-Torsdagar) för våran del. Dagen började klockan 08:30 då jag blev väckt av en hungrig Lo. I natt sov jag knappt någonting, eller så känns det i alla fall. Vet inte varför men jag kom inte riktigt till ro, sov av och till men det beror väl kanske på min förkylning liksom. Våran dag har varit tröttsam. Jag har nu i si sådär 3-4 dagar haft att göra med en super gnällig och ledsen Lo. Hon brukar ju annars sova flera timmar om dagen och vara väldigt nöjd enda fram tills kvällskvisten då hon brukar skrika och ha svårt att varva ner. Nu de senaste dagarna har hon varit väldigt klängig och svårt att komma till ro, skriker och gråter stup i kvarten. Man vet inte riktigt vad som är fel, men jag antar att hon är inne i en ny utvecklingsfas (tydligen blir de mer klängiga och otröstliga) bara. Så inget att oroa sig för liksom, men det skär verkligen i hjärtat utav att se henne så ledsen hela tiden. I kväll var jag tvungen att be pojkvännen att ta över en stund så att jag kunde stänga in mig i badrummet och ta en varmdusch, bara andas ut och återsamla krafterna. Ja stackars Lo inte är det lätt att vara så liten och hjälplös.

Idag var vi på en liten promenad i denna bitande kyla och låt mig bara få säga att jag är sjukt glad över att inte ha en barnvagn med små hjul! För hur tusan gör alla människor som tyckte att de barnvagnarna var så bra nu i Vinter då!? Kan förstå att de är väldigt smidiga och lättstyrda annars men nu i Vinter lär det ju vara total kaos att ha en sådan barnvagn..





Man fick verkligen ploga sig igenom snön för att ta sig fram idag..
s



Just det i morgonbitti har jag en bokad tid på Mvc för att sätta in kopparspiral.Men jag läste på lite om den och tydligen ska det göra förbaskat ont att sätta in den. Så nu börjar jag tveka lite, är inte riktigt redo ännu. Jag har ju fött barn och allt, så detta borde jag ju självklart klara, men ändå drar jag mig för att gå dit i morgon. Får se hur jag gör. Det positiva är ju att kopparspiralen sitter i 5 år och skyddar väldigt bra. För inte ska vi ha syskon till Lo ännu, det har jag och pojkvännen kommit överrens om, men när vi känner oss redo så är det ju bara att plocka ut den. Själv tycker vi dock att 2-3 år mellan syskonen är max. En graviditet känns så långt borta nu dock, tanken på ett till barn är ganska stort och inte något man vill stressa framju. Vi har verkligen fullt upp med Lo och all vår tid och kärlek går till henne. I morgon ska vi till Bvc också med Lo. Spännande!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar