onsdag 15 september 2010

Onsdag

Idag har varit en händelserik dag. I morse vandrade vi iväg till Bvc, allt var bara bra med Lo, hon hade gått upp i vikt. Annars hade hon häxmjölk i sina bröst, har ni hört? Tydligen kan bebisar få bröstmjölk i sina bröstkörtlar från modern när man ammar. Inget farligt och konstig, det går tillslut bort. Men nu är Lo's små bröst svullna och ömmar, stackarn. Vi ska dock vara uppmärksamma på att det inte blir rodnad kring bröstvårtorna för då är det infektion. Konstigt det där. I alla fall, efter Bvc så sov Lo så snällt och sött i sin barnvagn att jag och pojkvännen vågade oss på bussen (med alla hostande människor) upp till Vällingby för lite ärenden. Sen tog vi därifrån bussen hem till min mormor som inte har sett Lo. Vi stannade där 1-2 timmar och åt mellanmål och drack te i mängder. Lilla Lo var ganska nöjd och belåten hemma hos gammelmormor. På bussen hem sedan blev hon dock gnällig när hon vaknade upp och hungrig! Så vad gjorde jag? Jo jag ammade henne. Ammade henne på bussen! Haha, det trodde jag aldrig innan att jag skulle våga, men vad gör man liksom? Gick faktiskt bra, jag hade också Lo's filt över henne och mitt bröst så det kännes bra.

Nu sover Lo så sött i sin spjälsäng. Tro det eller ej. La ner henne där för 2 timmar sen när jag ammat klart henne, och ja där ligger hon fortfarande och sover. Härligt! Så ska försöka att njuta av lugnet nu, mysa med pojkvännen och kolla på Halv 8 Hos Mig som börjar nu! Om Lo inte har vaknat kl 21.00 så måste jag väcka henne för att amma.


Gammelmormor & lilla Lo
Lo fick present av gammelmormor
En body & ett par plysch byxor i storlek 62
samt 3 pack med strumpor

0 kommentarer:

Skicka en kommentar