söndag 19 september 2010

En intensiv dag, en övertrött Lo

Intensiv dag är rätta ordet. Mycket som hänt idag, kanske för mycket. Kanske för många intryck för Lo att ta in. Många som hållit i henne, och mycket oväsen också. Inte är det lätt för henne. Inte heller för oss. Efter denna dag blev Lo övertrött och gnällig. Dagen började i alla fall med att vi fick besök hem till oss, Jonathans vän + hennes pojkvän kom förbi för att träffa Lo. De stannade ett bra tag, ända tills vi begav oss hemåt till Lo's farbror. Väl hemma hos farbror och hans familj så började Lo att vakna till. Sen var det full rulle hela kvällen lång. Lo ammades seriöst hela tiden kändes det som, men blev ändå inte nöjd. Hon var så övertrött men kunde inte alls somna eller vila för den delen. Vi kunde äta middag i lugn och ro dock, sen var det som sagt full rulle och jag kände en inre panik resten av kvällen. Både jag och Jonathan var stressade och kunde inte riktigt koncentrera oss på att vara med i alla samtals ämnen under kvällens gång. Jag tillbringade halva kvällen med att vara instängd i ett annat rum där jag ammade Lo. Jag missade bland annat när de sjöng för Lo's farbror och dukade fram efterätten. Vid klockan 20.00 kände vi att det var dags att dra hemåt, Lo gallskrek i barnvagnen så jag blev tvungen att bära henne i min famn hela vägen. Min arm domnade bort som vanligt, men Lo somnade tillslut.

Nu sover äntligen Lo i spjälsängen, efter ca 1 timmes gallskrik här hemma fick jag äntligen henne att somna på mitt bröst! Nu försöker jag att varva ner, och "bara" andas ut.

Att vara förälder är verkligen det jobbigaste jobbet. Måste försöka att stanna upp och andas ibland. Jag vill verkligen må bra och kunna uppskatta första tiden. Det verkar dock lättare sagt än gjort. Ska försöka tänka positivt och försöka se ljuset i tunneln.


Jenny & Lo


0 kommentarer:

Skicka en kommentar