torsdag 30 september 2010

De senaste 2 dagarna

Ja jag har inte bloggat de senaste 2 dagarna. Dagarna innan var ju kaos, och Lo sov inte alls om dagarna. Hon bara gallskrek och hade ont i magen verkade det som. De senaste 2 dagarna har dock varit toppen bra, Lo har blivit sig själv igen. De rutiner man har haft börjar sakta men säkert att återvända, och allt tack vare att vi försiktigt börjat med magdroppar (som vi blev rekommenderade) några gånger om dagen innan jag ammar henne. Så nu känner man sig lite mer utvilad och pigg!


Så vad har vi gjort de senaste två dagarna då?

Jo igår så begav jag & Lo oss iväg hem till min mormor. Första gången jag åkt bort någonstans med henne helt själv. Det gick toppen bra! En 30 minuters bussfärd fram och tillbaka till min mormor (som hon sov sig igenom) och sedan så stannade jag där i flera timmar. Vi fikade och hade det mysigt!

Idag så var jag så pass modig att jag vågade mig in till stan (eller nja, St.eriksplan/ Vasastan. 2 stationer med pendeltåget från vart jag bor. Tar ca 5-7 minuter.) och träffa min bästa vän Tova och hennes 8 månaders son Elliot. Vi satte oss på Wayne's uteservering och fikade i ungefär 2 timmar tror jag. Det var super mysigt, och så härlig att äntligen se lite människor och känna av stads pulsen! Lilla Lo sov hela tiden i barnvagnen. Efter att vi fikat klart så promenerade jag till Fridhemsplan där jag vandrade omkring i kanske 1 timma inne på Västermalmsgallerian där jag köpte 2 fina plagg till Lo på H&M. Sen tog vi bussen som var fullpackad med folk hem till min mamma där vi stannade i 2-3 timmar. Lo sov fortfarande när vi kom hem till mamma, hon hade då sovit ända från kl 14:30-18:30. Jag åt middag hemma hos min mamma och ammade sedan Lo som inte hade ätit på över 4 timmar. Lo åt och var sedan nöjd, men efter en stund så spydde hon upp allt på vardagsrumsgolvet! Det var den värsta spy attacken jag någonsin skådat! Hon spydde ner hela sig själv samt vardagsrumsgolvet. Tur att man hade ombyte med sig till henne. I alla fall, sen så åkte jag och Lo hemåt, hem till pappa Jonathan!



Så här fin var Lo idag!
Första gången hon har på sig rosa (ljusrosa byxor ärvda från hennes kusin)
, tänkte
att det var dags nu då hon snart är 1 månad gammal.
Lite rosa skadar ju inte ;)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar