lördag 28 augusti 2010

På G?

Svårt att veta. Man har ju inget tidigare barn som man kan jämföra med. I går när vi promenerade omkring i stan timmar efter timmar så fick jag så ont i (ursäkta) benet i slidan (?) , det riktigt värkte och ömmade. I natt så vaknade jag upp av att jag fick så sjukt ont på samma ställe och mage så fort jag bara vände på mig i sängen försiktigt. Så jag gick upp klockan 05.00 i morse då jag inte kunde somna om på grund utav smärtan och obehaget. Det gör ont för varje steg jag tar här hemma och man börjar ju undra om något är på G, eller om jag kanske "bara" är överansträngd efter gårdagens promenerande?

5 kommentarer:

Elina sa...

Jag tror bara det är foglossning, men jag vet att det gör riktigt ont för så hade jag när jag vänta båda mina töser. Det är inget roligt. Hoppas bebisen kommer snart så du slipper den smärtan. :)

Tova sa...

om det är en "ny" sorts smärta som du inte haft tidigare så kanske det är något på G? Fast jag är nog fel person att svara eftersom jag knappt hade några sammandragningar o så innan liksom... men det som du beskriver låter som det jag kände dagen då Elliot föddes iaf, "värk" i sidan och benet liksom, och man var typ tvungen ändra ställning hela tiden... :)

Mamma Emma sa...

Elina & Tova
Det är svårt att veta exakt vad det är, kan ju betyda att något snart ska ske, eller är det "bara" foglossning..

Roya sa...

jag har haft den känkan i flera gadar nu och googlade upp det och en del säger att bebisen håller på att förberedd sig längre ner i bäckenet = snart dags? hahaha men man vet aldrig, andra säger att det är så foglossning känns.

sista veckan nu Emma!
Snart kan vi ta barnvagnspromenad tillsammans!! :D

Mamma Emma sa...

Roya
Ja det kan vi snart göra! Längtar så! <3

Skicka en kommentar