fredag 20 augusti 2010

Friday

Hej! Trevlig Fredag!
Idag har jag varit igång hela dagen, ja nästan. Mötte en tjej (som jag träffat via Familjeliv) som bor i närheten av mig faktiskt, och som även hon väntar sitt första barn nu till Hösten. Hon ska få en liten pojke den 4 Oktober, exakt 1 månad efter mig/oss. Vi satt på lokala konditoriet och fikade i över 1 timma, och snackade såklart nästan bara om graviditet & barn. Så kul att lära känna någon som bor i samma område som mig och som också ska få barn snart, kan kanske bli några spontana och mysiga barnvagns promenader tillsammans liksom! Nice!
Förutom fikastunden i dag så var jag och pojkvännen iväg till Mvc och träffade vår barnmorska. Och idag var det dags att planera, prata och skriva ner önskemål om förlossningen som börjar närma sig. Lyssnade på bebis hjärta gjorde vi också, och så mätte hon Sf måttet, vilket låg på 35-36. Vi hann också boka in ett sista besök den 3 September, dagen innan BF! Så sen får vi hoppas att bebis vill titta ut, om jag får önska så kan bebisen komma redan nu! Jag börjar tappa tålamodet nu, orkar verkligen inte vänta 2 veckor till, och absolut inte om det går över tiden. Min kropp orkar inte! Kanske kan jag övertala bebisen att komma snart?


Vecka 38 (37+5)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar