måndag 2 augusti 2010

Augusti

Det är den 2 Augusti idag och det känns mer overkligt än någonsin att man har en bebis inom kort! Ja, sista månaden och slutspurten är här. Nu börjar man kryssa för alla passerade dagar i almanackan och förbereda lite mer på allvar här hemma, tvätta alla sängkläder till spjälsängen (snart klart), och packar titt som tätt ner nödvändiga saker i BB väskan. Börjar känna lite smått panik nu, vill få bort alla saker från spjälsängen, rensa i skåp och hyllor i badrummet, rengöra på diverse ställen och ha det så städat och fint som det bara går nu i fall att bebisen tittar fram lite tidigare än beräknat. Dagarna innan BF, vill jag ha barnvagnen uppackad och klar i hallen samt ha skötbordet uppe i badrummet. Jag vill att det ska vara dammsuget i hela lägenheten, överallt, under säng och möbler och allmänt fint här hemma. Vill ju att det ska vara riktigt mysigt när vi kommer hem tillsammans för första gången, vår lilla familj.

Det värsta är dock att jag inte har någon som helst ork kvar typ för att göra det som jag vill ska göras. Det gör mig irriterad och arg.



0 kommentarer:

Skicka en kommentar