söndag 4 juli 2010

En sådan varm dag som denna

Har jag lust att bada i ett isvak, tillbringa tid under vår stora golvfläkt naken, stoppa huvudet i frysen, eller helt enkelt om jag skulle ha råd att åka bort till något kallt klimat och bo där tills Sommaren är över.

Om det inte skulle vara så nedrans varmt idag så skulle jag slänga på mig mina gymnastikskor och tvinga mig själv till att promenera mig i bättre form (dock lär det ta år och dar) liksom. Idag har jag tänkt att möta tjejerna i stan, fast känner mig inte så sugen. Både vädret och eventuell person/personer kommer få mig på ilsket och dåligt humör, i alla fall om personen i fråga nämner något om min vikt. Ibland undrar man hur vissa personer är funtade, som om man själv inte ser sig själv i spegeln dagligen och lider av sjukt dålig självkänsla. I alla fall så kommer det ju ta en hel del träning och beslutsamhet att gå ner i vikt och komma tillbaka i form igen, jag hoppas bara att denna gång blir lättare, både fysiskt och psykiskt.

Ciao!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar