onsdag 21 april 2010

Onsdag

Godkväll gott folk!
Hoppas ni haft en bra Onsdag. Själv har jag varit hundvakt idag igen & begav mig tidigt i morse in till stan för att passa en liten hund i mini format. Dagen min blev lugn och jag somnade återigen i soffan i några timmar, med hunden vid min sida. Jag har varit sjukt trött sista veckan, vet inte vad det är med mig men jag känner mig verkligen helt slut i kropp & själ. Vid kl 16.00 fick jag äntligen åka hem. Jag svängde in en snabbis på Wayne's Coffee vid St.eriksplan och köpte en take away latte då jag frös som förbannat. Gick med extremt långsamma steg till Karlbergs station och fick därför sitta och vänta en stund tills min pendel kom. Väl hemma i kära Västerort så bestämde jag mig för att gå in på Biblioteket och kolla omkring. Hela 2 år har gått sen jag flyttade från innerstan till Västerort och ändå hade jag aldrig tidigare varit inne på biblioteket. Biblioteket var inte värst stort precis, nog faktiskt det minsta jag någonsin varit på men med den mysigaste atmosfären. Jag skrev in mig och fick ett nytt biblioteks kort (har tappat bort mitt tidigare kort), gick sedan omkring och kollade på lite böcker. Slutade med att jag lånade "Gudrun Abascal att föda" och gick nöjd och belåten sedan hemåt. Det är väl inte för tidigt att börja läsa lite om förlossning & sånt? Vill ju känna mig väl förbered och redo på alla sätt och vis liksom. Sen lär man ju inte vara 100 % redo när det väl är dags,hur många böcker man än läser, men det kan nog stilla oron som jag har..

Ps. Till middag ikväll blev det, hemmagjord lins soppa med sallad & gröna oliver till. Gött!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar