onsdag 31 mars 2010

No fucking buff buff here, nope!

Vart jag än kikar, tidningar, bloggar och på Familjelivs hemsida så har nog alla nu börjat att känna små buffningar från barnet, nästan dagligen! Det är så typiskt att jag alltid är sist när det kommer till saker. När ska jag få känna små buffar, bubblor och sprattlande rörelser i magen?! Folk frågar mig varför jag inte känner något ännu, och vissa antyder tom att det är konstigt. Suck!
Aja, en trist dag än så länge, känner mig inte så positiv och glad just nu. Känner mig faktiskt ganska nere, orolig och som om jag går på nålar i väntan på att just jag äntligen ska få känna något fint livstecken från bebisen.

Well, i dag är det dock 5 dagar till Rutinultraljudet. Nu kan man räkna dagarna på en hand, så snart är vi där och då får vi förhoppningsvis se om bebisen rör sig och sprattlar omkring trots att mamma inte känner något. Börjar bli galet nervös nu, många tankar som rör sig i mitt huvudet tex, är bebisen frisk, har han/hon tio tår, och tio fingrar!? Hatar att känna sådan här nervositet och oro. Ska försöka lugna ner mig och tänka att om 5 dagar är vi där..


2 kommentarer:

Lalla sa...

En trist dag idag för mig också, varit nere av olika anledningar. Tur att solsken kommer efter regnet.

Roya sa...

Emma, vissa känna första rörelse vid vecka 20 så det är inte så ovanöig. Det kan bero på hur moderkakan är placerad också. Behöver inte oroa dig alls gumman!

Skicka en kommentar