söndag 14 februari 2010

Valentines day


















Hoppas alla har en bra alla hjärtans dag. Själv så kom jag och min pojkvän överens om att vi inte skulle fira den här dagen i år då det faktiskt känns onödigt och väldigt nära inpå våran 2 års dag den 27 Februari. Men ändå så kom han hem från jobbet idag med fina tulpaner till mig. De är så fina, och det känns så mycket mer speciellt än att få röda rosor, vilket säljer som smör under alla hjärtans dag liksom. Minns när jag jobbade i diverse blomster butiker ( jag är florist) under alla hjärtans dag och vilken kaos det var rätt ut sagt med folk som strömmade in i jakt efter just röda rosor att ta hem till sin kära. Hela affären var fylld med röda rosor i olika sorter och längder, och händerna blödde från alla taggar man var tvungna att ta bort. Alla hjärtans dag var en kaos dag, fylld med ångest och stress faktiskt. Inget romantiskt överhuvudtaget för oss stackars florister som jobbade övertid och stressade runt som dårar för att hjälpa alla kunder. Nej men det var andra tider det, idag ska jag njuta av mina fina tulpaner och låta tankarna om en stressad dag tyna bort..

Glad alla hjärtans dag!

1 kommentarer:

Roya sa...

vad gullig! Min sambo har inte alls romantik i sig... :(

Skicka en kommentar