tisdag 23 februari 2010

Ännu en sån här dag

Idag är en sådan här dag som jag inte känner mig gravid alls, nej inte alls. Det är frustrerande och gör mig både ledsen och orolig som vanligt. Borde inte min mage vara hårdare, den är verkligen så mjuk och degig idag. Borde inte jag känna lite värk i nedre delen av magen, det var ju länge sen jag hade mollvärk. Jag har fått höra att det är normalt att inte känna hela tiden, att det går i perioder och att vissa känner mer än andra. Det här är så sjukt jobbigt, att vara gravid är inte en dans på rosor,nej!

Ps. Inte nog med att ha ännu en sån här dag så har jag en börjat få ont igen. Men min speciallist gynekolog på Ultra gyn hittar inga fel, och hon har ingen aning om varför jag får perioder då jag får så fruktansvärt ont när jag tex kissar och efteråt. Ibland får jag så ont att jag inte vet vad jag ska ta mig till förutom att stänga in mig i sovrummet i flera timmar och vara totalt frånvarande, och bara vänta ut smärtan. Hoppas det går över snart, har haft ont av och till i flera dagar nu. Inte kul.


2 kommentarer:

Lalla sa...

Låter som urinvägsinfektion! Har de testat det? Finns så mycket kvacksalvor där ute. Gumman, va inte orolig. Du ÄR gravid, det bevisade ultraljudet :) och din mage ÄR hård! :)

Mamma Emma sa...

Nej det är inte urinvägsinflamation hahaha önskar det! Många tror ju det tyvärr,men NEJ jag går ju hos min speciallist gynekolog ju för att jag har så mycket problem, och nej urinvägsinflamation är det inte, det har jag testat sist för några veckor sedan som rutin när jag var hos drn. Nej de vet inte vad det är för något just nu som ställer till problemen, varför jag har ont just nu liksom. Men det ordnar sig nog, nästan van med smärtan.Hoppas den här perioden med smärta går över snart

Haha, ja jag vet, men jag vill känna mer, så frustrerande och inte alls så kul att vara gravid liksom. Men snart blir jag väl lugnare, snart rutinultraljudet, bara typ 1 månad kvar.

Puss!

Skicka en kommentar