lördag 17 september 2011

Sista kalaset avklarat

Det blev lugnare än väntat, ja kanske inte så konstigt då vi blev några färre på grund utav sjukdom mm. Men det blev ändå en jätte fin dag med ett litet härligt gäng som bestod utav Tova + familj samt Luma & hennes 3 Månaders dotter Leona (aw!). De var här ett par timmar, och efter några koppar kaffe och trevligheter gick de hem. Det har alltså varit en alldeles underbar Lördag som jag önskar kunde ha pågått lite längre. Ett bra tag sedan man såg Tova också, då hon nu jobbar och har fullt upp om dagarna. Elliot, ja han har börjat förskolan nu (wow) och är 2 hela år om endast 4 Månader! Gud vart försvinner tiden egentligen, om det fortsätter i denna takt så lär Lo snart ta studenten! Lite läskigt att tänka på, att man bara har en kort stund kvar nu av denna mammaledighet. Det är inte bara läskigt att tänka på, utan väldigt jobbigt att tänka på om jag ska vara ärlig, har haft en sådan ångest den sista veckan. Att man har gått omkring i väntans tider i 10 Månader, känt hennes starka sparkar och vändningar därinnanför magen för att sedan ha varit med henne var endaste dag i snart 1 ½ år. Ingen barnvakt ingenting. Bara jag & Lo, och alla dessa dagar man tillbringat tillsammans. Hon har alltid funnits vid min sida och saknaden efter henne lär bli stor när jag går i väg för att jobba. Det är en nyttig erfarenhet att vara ifrån henne och självfallet för hennes pappa att få en tid ensam med henne också. Men det betyder inte att jag kommer längta ihjäl mig efter henne, det kommer nog värka rejält i mitt mammahjärta. Svårt. Jobbigt. Stressigt.

Ska försöka njuta av denna sista tid, men om det ska gå så här snabb behöver jag stanna tiden för att hinna med ♥




0 kommentarer:

Skicka en kommentar