torsdag 29 september 2011

Ren oturs dag

För idag, gjorde Lo sig illa ett flertal gånger, bland annat när systemkameran föll ner i hennes panna och hon fick en stor blå/lila bula! Ja och självfallet gick våran systemkamera sönder! Sen när jag inte trodde det kunde bli värre så tappade jag mina nycklar! Nu blir det till att ringa låssmeden i morgon bitti om ingen hittat våra nycklar och lämnat in dem. Ny systemkamera väntar vi dock med, tyvärr. Och då kan vi lika gärna köpa en ny. För våran numera trasiga Nikon hittade vi lite billigare på Blocket (då använd i 2 år) liksom. Så skitdag med andra ord. Och räkna in med många foto uppdateringar här på bloggen ett bra tag framöver för enda kameran vi nu har sitter liksom ihop med vår filmkamera, och den tar förskräckligt suddiga foton, i alla fall om man inte sitter blixt stilla. Och det är lättare sagt än gjort att få Lo att sitta stilla någon sekund. Ja ni förstår. Usch nu ska jag försöka tänka lite positivt trots allt som gått fel idag, måste också läsa 3 kapitel ur Trots Boken som vi ska diskutera med vår bokklubb i morgon om vi bestämmer oss för att gå, beror ju på hur Lo och jag mår. Måste dock stressläsa, ja då vi fick hem alla böcker vi ska läsa i ett halvår framöver idag! De andra i bokklubben verkar ha läst klart för ett bra tag sedan och redan antecknat och allt, så nu ligger man rejält efter. Gosh, vad gav jag mig in i när jag vi startade upp vår bokklubb/studiecirkeln. Vi står ju nu som registrerade som studerande och sen får vi ju en liten studie peng för våra inskickade anteckningar och pengar tillbaka på de köpta böckerna (så ja böckerna får vi ju gratis! toppen verkligen!) liksom. Jaja, nu ska jag ta mig till och läsa så att det blir gjort..











De sista tagna fotona på vår systemkamera

tack gode gud
att det i alla fall går att ladda över alla foton man tagit de
sista veckorna! annars skulle det kännas värre, för de går ej att ersätta...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar