måndag 19 september 2011

4 generationer & funderingar

Idag impuls träffade vi gammelmormor & mormor inne i stan. T-centralen för att vara mer exakt. Vi var alla på jakt efter någon present till min kusin Amanda som fyller hela 18 år nu på Lördag! Så vi sprang omkring och tittade i diverse butiker. Tillslut hittade jag i alla fall två par super snygga vinglas från Sagaform som hon nog kommer att älska, ja för nu är hon ju myndig och stor nog att avnjuta ett glas vin när hon så känner för det. Hon hade önskat sig en massa till hemmet då hon snart ska flytta hemifrån. Tänk när man själv var typ 18 år, och när man flyttade hemifrån för första gången, till Söder, Medborgarplatsen. Några av mina bästa och ja sämsta minnen är från när jag bodde där, trots att det inte alls var för en lång tid (då pojkvännen min helt från ingenstans gjorde slut med mig, på grund utav en hel del hemsk heter) liksom. Lägenheten som betydde att jag stod på egna fötter, att jag var helt fri från mina föräldrar, och första gången en kille flyttade in till mig efter ett tag. Ja tänk att det nu var flera år sedan man var under 20 och faktiskt var en helt annan person än vad jag är idag. De åren har satt sina spår, och ibland fått mig på villovägar. Men vad jag nu inser är att allt fört mig dit jag befinner mig idag. Så summa kardemumma, jag hoppas min kusin inte går i mina fotspår utan väljer att vara lite mer stark och självständig, för det är så himla viktigt. Och ja tar det lite lugnare med spriten och festande. Det kan bli för mycket tillslut..







Mormor & Lo ♥

0 kommentarer:

Skicka en kommentar