måndag 8 augusti 2011

1a tanden

Vi har väntat länge på detta, och för varje månad som går så tänker vi -nu kanske den första tanden dyker upp! Eller som jag alltid gått omkring sen hon var bara några få månader och i hennes gnälliga perioder sagt att jag trott att det varit tänderna som varit på gång. Men nej inte hittills. Men nu så! Nu kan jag med säkerhet säga att Lo's 1a tand är redo att poppa upp vilken sekund som helst. Ja man ser nu tydligt ett vitt tunt streck på undre tandraden, till vänster där den lurar under hennes tandkött. När jag i morse vid frukosten stack in mitt finger och kände, ja det var då jag förstod, för oj så sylvasst det var där! Nu förstår jag verkligen varför hon varit extra mat kinkig och haft svårt att komma till ro, och somna för natten. I natt var hon i princip vaken hela natten, ja av och till. Jag nattade henne ett flertal gånger under nattens gång, men hon vaknade upp och började gnälla, babbla och krypa omkring i sängen.

Det är skönt att man i alla fall förberett lite inför tändernas ankomst. I England köpte jag med mig både en liten fisk med gele (som man stoppar in i frysen, som kyler och svalkar när det gör som ondast) och så en perfekt smart liten bitring som man fäster på hennes kläder (perfekt att hon har på sig när man inte är hemma, tex när hon sitter i vagnen) som hon kan ha och tugga på!


Mam's produkter finns ju redan i Sverige

0 kommentarer:

Skicka en kommentar