lördag 30 april 2011

Valborg

Hoppas ni allesammans har en riktigt mysigt Valborg, vad ni än hittar på för något skoj. Kanske går ni och ser på Majbrasa eller så har ni en skön hemma kväll som oss. För vi tänkte gå iväg och se en majbrasa här i närheten av oss, med fyrverkerier och även tivoli. Men Lo lägger sig ju långt innan dess så det skulle bara kännas för taskigt att väcka henne och släppa med henne dit, bara för att vi gärna vill. För det handlar ju såklart om henne, och inte om oss. Dock nästa år eller året efter det kanske. När hon blir runt 2-3 år och verkligen uppskattar det. Om vi inte har ännu ett barn, det vill säga ett litet syskon till henne. För då lär det nog bli ännu en skön hemma kväll haha. Jag kommer ihåg när jag var liten (när vi bodde i Malmköping. på landet) och vi gick iväg för att se Majbrasan. Det var värsta stora saken för oss barn, och något man gick och såg fram emot hela veckan lång. Oftast så gick vi sedan hem till ett par vänner till mina föräldrar efteråt, och deras familj. Och jag jag kunde glädjas åt att få leka hela kvällen med min jämnåriga bästis Andreas eller så såg vi på våran favorit film (tyckte den var sjukt läskig, minns hur jag en gång började gråta haha) Gremlins i hans föräldras sovrum, på deras tv. En av våra favorit filmer när vi blev äldre var Clueless, men det är en annan historia. I alla fall, det jag försöker säga är att jag har väldigt fina minnen av Valborg. För när man var liten, ja då var det riktigt speciellt och betydde väldans mycket att man firade liksom..


Idag då? Vad har vi gjort? Jo idag kom vi inte hemifrån förrens vid 2 tiden. Då åkte vi, jag, pappa Jonathan och Lo in till stan. Till Vasastan för att vara mer exakt. Vi strosade omkring ett bra tag, köpte med oss lite kaffe, eller ja kaffe för mig och varm choklad för pojkvännen min. Senare mötte vi upp min mamma och hennes partner vid Sveavägen. Mamma ville bjuda oss på fika på deras favorit Café Nancy's. Så där satt vi, i minst 1 ½ timme. Åt, drack kaffe och hade det väldigt trevligt. Lo fick sin första docka också, dock såg dockan inte det minsta ut som vi tänkt oss, eller som vi hade önskat när mamma ringde här om dagen och frågade vad vi tyckte. Vi sa, helst en pojkdocka, utav en annan etnicitet. Men det blev en vit tjejdocka, med rosa i sin klänning och en tillhörande rosa teddybjörn. Men vad gör man, för Lo blev jätte glad när hon fick den. Och hennes ögon sken verkligen upp! Och om Lo älskar den, så får vi. Påtal om rosa så hade Lo på sig den tröja jag hittade på rean i Kista här om dagen, den som inte kom med på bild.

Denna Valborg hade jag dock planerat och förberet för picknick. Men precis när jag blev klar och hade packat ner mackor och satt på kaffet så försvann den klarblåa himmelen och det blev grått och tillslut kom ju regnet. Så det blev ändrade planer. Fast en fin dag, ja det blev det i alla fall!





Så här såg det ut idag när Lo åt mat..
( inte speciellt gott med bitar i tycker hon,
idag hade jag hela ärtor i puréen. Stackars)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar