måndag 21 mars 2011

Pain

Som jag skrev förut så har jag fått tillbaka mina problem. Smärtan som kommer och går. Allt började för lite över 3 år sedan. Sen har det kommit och gått i perioder. Den skönaste smärtfria perioden som höll som längst var när jag var gravid, då blir det ju också mycket mer vått i de nedre regionerna om ni förstår vad jag menar. Men ja nu när man ammar, blir det tvärtom som gynekologen min sa - det är som att hamna i klimakteriet, det blir snustorrt. När jag har så sjukt lätt att få problem och allt, är detta självfallet inte bra. Jag har ju nu haft ont sedan i Onsdags förra veckan, så snart en hel vecka med ilande smärtor i underlivet/urin röret.


Idag fick jag som sagt så ont att jag inte visste vad jag skulle ta mig till, så ringde såklart gynekolog mottagningen dit jag brukar gå inne i stan. De sa att jag kunde komma in nästan på direkten, så fick tag i min pappa som hämtade upp mig & Lo vid 10 tiden i morse. Väl inne hos läkaren (och nu har jag byt läkare, då min förra gått i pension) , och meddans Lo satt ute i väntrummet med sin morfar så fick man återigen gå igenom hela historien 3 år tillbaks i tiden. Och alltid är det lika frustrerande och jobbigt. Hon undersökte mig och kollade så jag inte hade fått tillbaka svamp eller någon bakterie igen, men som de sista gångerna jag blivit undersökt så visade det ingenting ovanligt, ingen rodnad eller någon svamp (och nej ingen urinvägsinflammation). Som jag misstänkte. Men vart kommer då denna förbannade smärta ifrån då? I alla fall så kände hon på insidan av mitt bäckenben och konstaterade att det var för hårt och reagerade på att jag tyckte det gjorde ont, samt spänd muskulatur. Så ska det inte kännas sa läkaren fundersamt. Tack.

Läkaren och jag satte oss sedan för att prata lite mer, vi pratade bland annat om vestibulit , hon gick iväg för att rådfråga en annan läkare och jag blev sittandes en bra stund. När hon kommer tillbaka säger hon att det hon tror kommer att hjälpa är sjukgymnastik. Och att det kan vara just bäckenbenet som har ställt till det så för mig, som tydligen kan sända ut signaler till de nedre regionerna, urin röret, slid röret mm. Så att jag får smärtanfall både efter samlag och annars. Hon hoppas det kan vara fallet & skickade oss till 4e våningen med en remiss, ja till sjukgymnasterna..

To be continued..







gynekologen min skrev ut medicin som ska ta bort den värsta
smärtan. Dock har jag redan tagit 2 st och känner ärligt talat
ingen skillnad. Skulle behöva knapra i mig hela burken faktisk,
men jag får väl ge det en dag eller två. Just nu har jag bara en
svag svidande känsla, men jag har inte kissat sen 11 i morse, då
jag inte vågar. Brukar få så jävla ont efteråt, efter någon timme

Nej nu ska jag tyvärr gå och kissa och sen blir det väl att vänta
ut den värsta smärtan. Så ja det blir min kväll det, underbart..

0 kommentarer:

Skicka en kommentar